LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy, wiodąca na świecie grupa produktów luksusowych, odnotowała przychody w wysokości 21 miliardów euro w pierwszym kwartale 2023 r., co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. Organiczny wzrost przychodów wyniósł 17 proc. LVMH miał doskonały początek roku w niepewnym środowisku geopolitycznym i gospodarczym; Europa i Japonia, które cieszyły się silnym tempem wzrostu, skorzystały na dużym popycie ze strony lokalnych klientów i międzynarodowych podróżnych. Stany Zjednoczone natomiast, czyli rynek, który nadal rośnie, odnotowały stabilne wyniki. Azja odnotowała znaczące odbicie po zniesieniu ograniczeń zdrowotnych.
LVMH odnosi sukcesy na giełdzie i w księgach
Francuski koncern odnotował w czwartek ponad 5-procentowy wzrost na paryskiej giełdzie, co spowodowało, że stał się dziesiątą największą spółką na świecie pod względem wartości rynkowej. To oznacza, że firma specjalizująca się w produktach luksusowych dołączyła do grona dominowanego przez amerykańskie giganty. Akcje LVMH wzrosły o 5,7 proc., kończąc dzień na poziomie 883,9 euro. Dzięki temu wartość rynkowa spółki wzrosła do 445,5 miliarda euro, co odpowiada 486 miliardom dolarów.
Według informacji podanych przez Bloomberg, ten wynik umożliwił francuskiemu koncernowi wejście do pierwszej dziesiątki największych spółek na świecie pod względem wartości rynkowej. LVMH jest jedyną europejską firmą lub spółką w tym gronie, a na kolejnych miejscach znajdują się Meta (odpowiedzialna za Facebooka), Tesla, NVIDIA, Berkshire Hathaway, Amazon, Alphabet (właściciel Google), Saudi Arabian Oil, Microsoft i Apple.
Grupa biznesowa Perfum i Kosmetyków kontynuowała strategię ukierunkowaną na wysoce selektywną dystrybucję, osiągając 11 proc. wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2023 r. (+10 proc. w ujęciu organicznym). Kluczowe produkty, linie i poszerzenia wyróżnione przez grupę wyglądają następująco:
- Christian Dior osiągnął niezwykły wynik i nadal umacniał swoją przewagę.
- Kultowe zapachy Sauvage, Miss Dior i J’Adore były znaczącymi kanałami wzrostu.
- Makijaż i pielęgnacja skóry również przyczyniły się do wyników grupy.
- Guerlain skorzystał na sukcesie swojej linii Aqua Allegoria.
- Kultową kolekcję Terracotta wzbogacił nowy podkład w płynie.
- Parfums Givenchy zaprezentowało swój nowy zapach Gentleman Society.
- Benefit z powodzeniem rozszerzył swoją linię produktów do pielęgnacji skóry The Porefessional, podczas gdy Fenty Beauty skorzystało z silnej widoczności, jaką Rihanna zapewniła marce podczas amerykańskiego Super Bowl.
Według oświadczenia dla prasy, w niepewnym kontekście geopolitycznym i gospodarczym LVMH pozostaje zarówno czujny, jak i pewny siebie od początku roku. Grupa będzie nadal realizować strategię ukierunkowaną na rozwój swoich marek, kierując się zrównoważoną polityką innowacyjną i inwestycyjną, a także nieustannym dążeniem do jakości swoich produktów, ich atrakcyjności i dystrybucji.
Czytaj także: Burdy pod siedzibą LVMH blisko Champs-Élysées w związku z protestami przeciwko podniesieniem wieku emerytalnego