
W zeszłym roku, 50. edycja targów Cosmoprof przyciągnęła uwagę rekordowej liczby ponad 250 tys. gości ze 150 krajów. Na łącznej powierzchni ponad 140 tys. mkw. swoje produkty i usługi zaprezentowało 2 776 wystawców z 69 krajów, w tym ponad 100 z Polski.
Czekamy na podsumowania tegorocznej edycji targów, które właśnie dobiegły końca. Już wiadomo jednak, że polskich firm w Bolonii przybyło. Zaprezentowało się aż 150 producentów z Polski. Zarówno największe firmy o ugruntowanej pozycji na polskim rynku i mocne na rynkach zagranicznych, jak i małe firmy oraz start-upy, które skorzystały z dotacji na rozwój eksportu i poszukują pierwszych dystrybutorów na świecie.
Większość polskich stoisk znalazła się w pawilonie narodowym, w hali nr 16, która tym razem była dzielona z firmami z Hiszpanii i Francji. Polska strefa wyglądała imponująco. Profesjonalne ekspozycje przyciągały uwagę swoimi gabarytami, nowoczesną aranżacją, jasnym oświetleniem i zdecydowanie wybijały się na tle konkurencji z innych krajów. Całość obrandowana logo Polska była spójna, a jednocześnie każda z firm i marek zachowała swój indywidualny styl i charakter. Za zabudowę większości stoisk odpowiadała firma Polcharm, która zdaniem wystawców wywiązała się ze swojego zadania znakomicie. Polskie firmy prezentowały się również w innych targowych strefach, m.in. green&organic i beauty&spa, a także na odbywających się równocześnie targach Cosmopack poświęconych rozwiązaniom w branży opakowaniowej.
Targi we Włoszech były pierwszą imprezą branżową, na której Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała polskie stoisko informacyjno-promocyjne w związku z realizacją branżowego programu promocji sektora kosmetycznego, w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Na stoisku narodowym przedstawiciele polskich firm, również tych, które nie miały swoich ekspozycji, mogli się spotkać z potencjalnymi kontrahentami. Również wszystkie zainteresowane firmy mogły wpisać swoje dane do katalogu targowego przygotowanego przez PAIH na Cosmoprof i wyłożyć na stoisku swoje materiały informacyjne. Kolejna taka okazja nadarzy się przed majowymi targami w Dubaju. Informacji o terminach na dostarczanie danych i materiałów promocyjnych do PAIH należy szukać na stronie polish-cosmetics.com
Czytaj także: Polskie firmy kosmetyczne wyrastają na światowego lidera