
Targi Cosmoprof w Bolonii to największa tego typu impreza w branży kosmetycznej na świecie. W tym roku padł rekord ponad 250 tys. zwiedzających oraz 2 822 wystawców z 70 krajów świata. Polskę reprezentowały łącznie 164 firmy - od kosmetyki pielęgnacyjnej, poprzez produkty do włosów i paznokci, kosmetykę kolorową, aż po akcesoria, opakowania oraz maszyny produkcyjne.
Branża kosmetyczna to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki o tradycjach sięgających już połowy XIX wieku. Obecnie na polskim rynku działa około 400 małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw, eksportujących swoje produkty do ponad 160 krajów świata. Całkowita wartość tego rynku to 16 mld zł. Polska jest szóstym producentem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej wśród liderów tego sektora.
W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez PAIH na targach Cosmoprof, wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz potencjalnych kontrahentów. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji zwiedzających był ekspert, który udzielał informacji na temat potencjału polskiej branży kosmetycznej oraz polskiej gospodarki. Wystawcy z Polski mogli skorzystać z darmowej promocji, m.in. dystrybucji materiałów informacyjnych czy wyświetlania filmów promocyjnych. Dodatkowo obsługa stoiska narodowego udzielała zwiedzającym informacji o stoiskach polskich firm, będących wystawcami na danych targach oraz wręczała folder informacyjny na temat polskiej branży kosmetycznej.