Podczas spotkania zostały przedstawione oferty oraz produkty 15 polskich firm kosmetycznych. Emirackim partnerom zaprezentowano produkty rodzimych producentów kosmetyków: 4szpaki, André Zagozda Laboratory, Ava Laboratories, Bless Me, Bosqie, Eveline Cosmetics, Phenicoptere, HiSkin, Mokosh Cosmetics, Pan Drwal, Marmed Health Care, Yappco., Health Labs Care, Sylveco, YOPE oraz Ziaja.
Duże zainteresowanie polskimi kosmetykami już w pierwszych dniach wydarzenia zaowocowało organizacją 8 spotkań B2B. Biuro w Dubaju aktywnie pracuje nad podnoszeniem świadomości lokalnych importerów na temat jakości polskich kosmetyków, a Polska Agencja Handlu i Inwestycji pragnie stwarzać nowe możliwości eksportu dla Polskich firm z branży i ułatwić im rozwój na rynku ZEA.
Kolejna edycja Showroomu zaplanowana jest na wrzesień 2022. Zainteresowane firmy mogą zgłosić chęć uczestnictwa poprzez formularz kontaktowy na stronie PAIH.
Eksport polskich kosmetyków rozwija się w różnych regionach świata. W styczniu PAIH, Kosmetyczni.pl i ACA podpisały porozumienie o współpracy, które ma stworzyć nowe możliwości eksportu dla branży kosmetycznej na rynek państw ASEAN. Współpraca PAIH, PZPK i ACA otwiera nowe możliwości dla polskich produktów na rynkach Azji Południowo-Wschodniej. Azja to największy rynek kosmetyków na świecie generujący ok. 38 proc. przychodów ze światowej sprzedaży. Pandemia COVID-19 wpłynęła na ograniczenie sprzedaży kosmetyków w sklepach stacjonarnych. Organizacje widzą szansę dla polskich producentów w eksporcie do państw regionu ASEAN.
Przeczytaj również: Bezpłatne spotkania B2B z firmami kosmetycznymi rynku ASEAN