34 edycja targów produktów organicznych i naturalnych Sana odbyła się w dn. 8-11 września we włoskiej Bolonii. Polska Izba Biznesowa we Włoszech CAPI zaprosiła do udziału w targach polskie firmy kosmetyczne i zorganizowała spotkania biznesowe. Uczestniczyły w nich m.in. firmy Ava Cosmetics, Yappco i Senelle.
Natomiast w sobotę, 10 września na największym targowym miejscu – Open Theatre (gdzie dwa dni wcześniej nastąpiło oficjalne otwarcie targów) – CAPI zorganizowała konferencję Focus Day Polonia, relacje polsko-włoskie: wyzwania i możliwości.
– Dziś Polska utrzymuje stosunki handlowe z ponad 200 krajami na całym świecie, Włochy są bardzo ważnym partnerem Polski. Większa wiedza oznacza również większą świadomość tego, co można wspólnie zrobić z przemysłowego i handlowego punktu widzenia. Żyjemy w szczególnym okresie, zdominowanym przez pandemię, a w ostatnich miesiącach przez wojnę na Ukrainie, która spowolniła światową gospodarkę, ale trendy się nie zmieniają - globalna ekspansja firm nie zatrzymuje się, jedynie ewentualnie spowalnia – powiedziała Ewa Trzcińska, prezes CAPI.
Nie jest łatwo wprowadzić na włoski rynek kosmetyki z innych krajów. Mówiła o tym Jenny Zannoni z Brazzale Distribuzion, która od kilku lat reprezentuje w Italii polską markę Resibo. Włosi znani są z przywiązania do rodzimych marek, do wysokiej jakości ale także do estetyki opakowań. Jednak, jak podkreśliła Agnieszka Piotrowska z Ava Cosmetics, polskie marki nie boją się wyzwań i mają odpowiednie doświadczenie, aby zawalczyć o włoski rynek.
– Mawia się, że Włochy są rynkiem dla najlepszych. Włochy to rynek dojrzały, w wielu sektorach nadal chłonny, ale wymagający odpowiedniego przygotowania i odpowiedniej strategii oraz wsparcia partnerów znających specyfikę rynku – zaznaczyła Agnieszka Gorzkowska, wiceprezes PIBW CAPI.