Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego od kilkunastu miesięcy angażuje się w organizację i stworzenie korzystnych możliwości uczestnictwa polskich firm w międzynarodowych targach branżowych, których formuły – z powodu COVID-19 – uległy wielu zmianom – czytamy na kosmetyczni.pl
– Obecnie jedyną bezpieczną możliwością promocji są targi wirtualne, np. WeCosmoprof. O udziale w targach każda firma decyduje indywidualne, ale czy Polska jako kraj będzie mogła na nich zaistnieć? Ta decyzja leżała po stronie Ministerstwa Rozwoju. Wysłaliśmy w tej sprawie szereg pism, odbyliśmy kilka wideokonferencji, aż w końcu osiągnęliśmy sukces – przekonaliśmy ministerstwo do przyznania środków na realizację działań promocyjnych na targach WeCosmoprof! Razem uznaliśmy, że będzie to szansa na pozyskanie nowych, międzynarodowych kontaktów oraz utrzymanie i wzmocnienie dotychczasowych relacji biznesowych polskich przedsiębiorców z branży kosmetycznej.
Co więcej, ministerstwo uwzględniło wszystkie nasze uwagi do projektu programu promocji, zaproponowanego przez wykonawcę, a prowadzonego pod hasłem #PolishBeauty, i wskazało związek jako partnera dla firmy BERM, który udzieli jej odpowiedniego wsparcia – ogłasza Związek w komunikacie.
Dla wielu przedsiębiorców dużą barierą pozostawało jednak finansowanie i rozliczanie uczestnictwa w targach WeCosmoprof. Przez długi czas stało pod znakiem zapytania, czy będzie to możliwe w ramach przyznanego firmom finansowania Go to Brand. Na prośbę Kosmetycznych.pl Ministerstwo Rozwoju wyjaśniło z PARP wątpliwości związane z tym związane. - Zapewniono nas o elastycznym podejściu agencji i o możliwości zmiany finansowania i wykorzystania środków także na udział w targach wirtualnych. Dowiedzieliśmy się m.in., że ogólne zasady i rozwiązania, z których mogą korzystać beneficjenci, są jednakowe dla wszystkich, ponieważ jednak każdy projekt jest inny, zmiany do projektu są analizowane przez PARP indywidualnie. Poinformowano nas też, że do programu promocji branży kosmetycznej nie wprowadzono jeszcze informacji o udziale i stoisku narodowym na targach wirtualnych WeCosmoprof w 2020 r, ale te wiadomości mają się w krótce pojawić – podaje Związek.
Wszelkie zapytania do PARP przedsiębiorcy mogą kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Agencja zaleca jednak, aby beneficjenci programu Go to Brand kontaktowali się poprzez system SL2014.