– Podjęty wysiłek negocjacyjny zaowocował porozumieniem z naszym wieloletnim partnerem handlowym, które kończy sprawę reklamacji z rynku niemieckiego. Wchodzimy w nowy rok z czystą kartą w relacjach z tym ważnym partnerem – powiedział Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin.
Reklamację dotyczącą partii produktów z segmentu dezynfektantów od jednego z klientów z rynku niemieckiego Krynica Vitamin otrzymała na początku października 2020 r. Powodem roszczenia kontrahenta było wycofanie ze sprzedaży i zwrotu niesprzedanej ilości 946 tys. sztuk dezynfektantów o wartości ok. 13,6 mln zł (3,1 mln euro). W celu zabezpieczenia roszczeń spółka utworzyła rezerwę na koszty związane ze zmianą opakowań wykazane jako zmniejszenie przychodów ze sprzedaży.
– Podpisane porozumienie pozwala nam rozwiązać rezerwę, którą utworzyliśmy w celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu reklamacji. Rezerwa istotnie obciążyła nasz dotychczasowy wynik finansowy. Zakończenie sporu wpłynie pozytywnie na wyniki spółki w czwartym kwartale – dodaje Agnieszka Donica, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy Krynicy Vitamin.
W obliczu pandemii COVID-19 Krynica Vitamin, która dotychczas była producentem napojów (bezalkoholowych i niskoalkoholowych) przestawiła części mocy zakładu w celu wyprodukowania płynów do dezynfekcji rąk. Ich produkcja – pod marką Hygea med. – była prowadzona w kwietniu i maju 2020 r. W okresie letnim spółka kontynuowała swoją podstawową działalność gospodarczą.
Po trzech kwartałach 2020 r. spółka wypracowała prawie 360 mln zł skonsolidowanych przychodów, co jest wynikiem o 54 proc. wyższym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto po trzech kwartałach wyniósł 54,1 mln zł i jest wyższy niemal dziesięciokrotnie w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2019 r.