To już 10., a zarazem największe wystąpienie polskich firm na tych targach. Połowa polskich wystawców zaprezentuje swoją ofertę w 29. pawilonie sekcji narodowych, pozostali zapraszają do pawilonów 14., 18., 19., 20., 21. i 36.
Polska w tym roku uzyskała status kraju partnerskiego targów Cosmoprof. Dzięki programowi promocji Ministerstwa Rozwoju RP odwiedzający targi będą mogli dokładniej zapoznać się z ofertą polskiego przemysłu kosmetycznego.
Przed wejściem na targi przywitają gości biznesowych polskie bannery, hostessy zaproszą do odwiedzenia stoisk polskich wystawców, częstując naszymi narodowymi łakociami i wręczając torby z katalogiem naszych wystawców. Wywiady w targowej telewizji oraz specjalne spotkania przybliżą potencjalnym kupcom bogatą i innowacyjną ofertę producentów z Polski. Na trasie dworzec kolejowy Bologna Centrale – targi Cosmoprof (wejście główne) od 18 do 21 marca będzie udostępniony specjalny, oznakowany autobus. Polskie stoisko informacyjne będzie się znajdować w pawilonie sekcji narodowych 29 numer A36 B35A.
17 marca polscy producenci kosmetyków spotkają się na nieformalnym bankiecie przy via delle Lame 83 w Bolonii, by uczcić sukces polskiej branży kosmetycznej. Spotkanie organizuje Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.
Polskie kosmetyki obecne są już w 159 krajach świata. Jesteśmy 6. eksporterem kosmetyków w Europie, z roku na rok coraz mocniej naciskającym wyprzedzające nas w rankingu eksportowym kraje. Podobnie jak w poprzednich latach największym odbiorcą naszego eksportu są kraje Unii Europejskiej, do których trafia 65 proc. sprzedaży.