StoryEditor
Eksport
31.10.2018 00:00

Polscy wystawcy szykują się na Cosmoprof Asia

53 firmy kosmetyczne będą reprezentować Polskę na Cosmoprof Asia – jednych z największych targów kosmetycznych na świecie. Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje także stoisko narodowe.

W dniach 14-16.11.2018 w Hong Kong Convention and Exhibition Centre odbędzie się 23. edycja największych targów kosmetycznych na świecie Cosmoprof Asia. Wezmą w niej udział wystawcy oferujący produkty w kategorii: kosmetyki, produkty toaletowe, kosmetyki naturalne i organiczne, produkty do gabinetów kosmetycznych oraz salonów fryzjerskich a także akcesoria.

Polski sektor kosmetyczny reprezentować będą aż 53 firmy kosmetyczne. Zorganizowane zostanie także stoisko narodowe obsługiwane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. W ciągu 3 dni targów Cosmoprof Asia ich uczestnicy będą mieli okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz uzyskania najnowszych informacji na temat branży i globalnego rynku kosmetycznego, w tym na wschodzących rynkach.

Targi Cosmoprof Asia Hongkong zlokalizowane są na 2 odrębnych halach targowych:
Cosmopack Asia – 13-15.11.2018 w AsiaWorld-Expo (AWE) Hongkong International Airport, Lantau www.asiaworld-expo.com.hk. Cosmoprof Asia – 14-16.11.2018  w The Hongkong Convention & Exhibition Centre (HKCEC) 1 Expo Drive, Wanchai, Hongkong www.hkcec.com.hk

Na targowej powierzchni ponad 113 tys. mkw. swoją ofertę zaprezentuje 3 tys. wystawców. Powstaną 22 pawilony narodowe. Szacuje się, że na targach pojawi się ponad 80 tys. zwiedzających. Cosmoprof Asia towarzyszy „International Buyers Programme” skierowany do kupców z rozwijający się krajów, zainteresowanych udziałem w bezpośrednich spotkaniach biznesowych, oraz  działania edukacyjne prezentowane przez specjalistów branżowych.

W 2017 roku na 70 tys. mkw. Hongkong Convention and Exhibition Centre pojawiło się ponad 2 tys. wystawców z 53 krajów oraz regionów świata. Targi odwiedziło ponad 130 kupców z 20 krajów i regionów świata (m.in. z Australii, Chin, Hong Kong, Indii, Indonezji, Japonii, Korei, Malezji, Wietnamu czy krajów Europy). Wydarzenie relacjonowali przedstawiciele ponad 300 mediów lokalnych i światowych.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje na Cosmoprof Asia polskie stoisko narodowe (hala 1E K6D). Będzie na nim wydzielone miejsce do spotkań b2b dla przedstawicieli polskich firm oraz kontrahentów. Zwiedzający będą mogli obejrzeć filmy dotyczące polskiego sektora kosmetycznego oraz pobrać materiały promocyjne.15 listopada o godz. 14.30 na  stoisku  odbędzie się konferencja prasowa, którą poprowadzi ekspert branżowy, z udziałem międzynarodowych dziennikarzy, gości zagranicznych oraz przedstawicieli polskich przedsiębiorstw. Stoisko organizowane jest przez PAIH w ramach realizacji rządowego programu promocji branży kosmetycznej.

Wystawcy targów Cosmoprof Asia w podziale na kategorie produktowe:

Cosmetics & Toiletries 31%

Pack & OEM 29%

Beauty Salon & Spa 20%

Hair Salon 10%

Nail & Accessories 5%

Natural & Organic, Discover Trends 5%

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 08:47