Niemiecki oddział Pharmeny już rozpoczął sprzedaż internetową poprzez własny sklep. Jeden z jej produktów jest też dostępny na niemieckim Amazonie. – Systematycznie będziemy rozszerzać współpracę z platformami e-commerce oraz rozpoczniemy rozmowy z potencjalnymi partnerami, jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, czyli w aptekach stacjonarnych – poinformował Konrad Palka, prezes Pharmeny podczas debiutu spółki na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych.
Dodał, że w najbliższych 2-3 latach spółka chce otworzyć kolejne oddziały. W tym roku skoncentruje się przede wszystkim na szerokiej dystrybucji w Polsce i na rozwoju sprzedaży w Niemczech. – To jest dla nas kluczowy rynek, tym bardziej, że mamy tam oddział i później systematycznie, w oparciu o doświadczenia z rynku krajowego i rynku niemieckiego będziemy wchodzić na kolejne rynki. W pierwszej kolejności będzie to Austria i Szwajcaria. Kolejne kraje brane pod uwagę to Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania i Irlandia – zdradził Konrad Palka. Zaznaczył również, że europejski rynek suplementów diety jest bardzo obiecujący. Jego wartość to ok. 8 mld euro.
Pharmena jest obecnie w trakcie oferty publicznej, z której chce pozyskać ok. 15,3 mln zł i planuje m.in. w ciągu roku rozwinąć ofertę produktową, wprowadzając do sprzedaży kolejnych siedem innowacyjnych suplementów diety. Celem emisyjnym jest także rejestracja cząsteczki 1-MNA na rynkach pozaeuropejskich. W pierwszej kolejności spółka wybrała Chiny, Indie, Japonię i Australię. Na przygotowanie wymaganej dokumentacji zgłoszeniowej oraz przeprowadzenie procesu rejestracji Pharmena przeznaczy 2 mln zł pozyskane od inwestorów.
Akcje spółki Pharmena spadły na debiucie wobec ceny odniesienia o 0,31 proc. i osiągnęły wartość 6,36 zł. Spółka na rynku kapitałowym obecna jest od blisko 11 lat. W sierpniu 2008 r. zadebiutowała na NewConnect.
Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Oferuje też linie dermokosmetyczne do pielęgnacji włosów, skóry, brwi i rzęs oraz paznokci pod marką Dermena, kuracje emolientowe do skóry wrażliwej, delikatnej i alergicznej pod marka Allerco oraz do pielęgnacji skóry narażonej na podrażnienia słoneczne pod marką Thermi.
Seria Dermena Vitaline otrzymała tytuł „Perła Rynku Kosmetycznego 2017 Brąz” w kategorii Innowacja Roku – Pielęgnacja Twarzy.