– Otwarcie przedstawicielstwa we Lwowie stanowi odpowiedź na rosnącą wymianę handlową i współpracę gospodarczą między Polską a Ukrainą w trudnym czasie agresji rosyjskiej. W 2023 roku Polska była największym importerem towarów ukraińskich i drugim po Chinach eksporterem do Ukrainy, a obroty handlowe wyniosły ponad 11 mld dolarów. Tego oczekiwał też od nas polski biznes coraz chętniej uczestniczący w projektach związanych z obudową Ukrainy – podkreśla prezes PAIH Andrzej Dycha.
Znaczenie gospodarcze Lwowa wzrosło m.in. wskutek relokacji wielu firm z centralnej i wschodniej części Ukrainy, a także umiejscowienia w mieście biur organizacji międzynarodowych. We Lwowie rozwijają się również strefy inwestycyjne i parki przemysłowe tworząc grunt dla przyszłych inwestycji.
Jak informuje PAIH zapotrzebowanie na otwarcie lwowskiego przedstawicielstwa zostało także silnie zaakcentowane przez partnerów ukraińskich podczas IX posiedzenia Polsko - Ukraińskiej Komisji Międzyrządowej ds. Współpracy Gospodarczej, które odbyło się 11 marca 2024 r. we Lwowie. W związku z ograniczonymi możliwościami wyjazdów biznesu ukraińskiego do Polski, kluczowe było stworzenie dogodnej platformy kontaktu na miejscu.
Lwowskie biuro Agencji, które rozpoczęło działalność 19 sierpnia, będzie również ściśle współpracować z uruchomionymi na początku roku Regionalnymi Biurami PAIH w Lublinie i Rzeszowie.
– Już teraz, zaledwie po trzech tygodniach od rozpoczęcia działalności, widzimy ogromne zainteresowanie naszą aktywnością we Lwowie. Zgłaszają się do nas liczne firmy zarówno z Polski, jak i Ukrainy. Dlatego też jesienią zaplanowaliśmy dla biznesu szereg wydarzeń networkingowych w naszej nowej lokalizacji. Więcej szczegółów i pełen harmonogram spotkań wkrótce – dodaje kierujący nowopowstałą placówką PAIH Karol Kubica.
Czytaj także: Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła oddział w Lublinie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.