Węgry są dla firmy Oceanic jednym z kluczowych kierunków europejskich. Pod względem wartości obrotów firmy za 2018 rok, jest to trzeci rynek w UE. Na sukces firmy złożyło się kilka czynników.
W pierwszej kolejności bardzo istotne znaczenie mają węgierskie parametry makroekonomiczne, które utrzymują się na bardzo zbliżonym poziomie do indeksów polskich. Pozwalają one na płynne przeniesienie strategii działania z rynku polskiego na węgierski. Dokonując analizy rynku, Oceanic dba m.in. o to, aby właściwe pozycjonowanie cenowe było dostrzegalne, a przez to atrakcyjne dla węgierskiego konsumenta.
– W takiej sytuacji niezwykle istotna jest strategia działań marketingowych, którą, na podstawie wytycznych działu eksportu firmy Oceanic, realizuje nowy dystrybutor na terenie Węgier. Współpracę z partnerem na Węgrzech rozpoczęliśmy dzięki zaangażowaniu Zagranicznego Biura PAIH w Budapeszcie. To właśnie w siedzibie ZBH odbyły się pierwsze rozmowy, których ukoronowaniem było rozpoczęcie współpracy z ww. dystrybutorem, a także wprowadzenie na stałe dwóch linii marki AA do jednego z trzech największych hurtowników eco-friendly na Węgrzech – sieci Mediline – mówi Dorian Wawrzyk, area export manager firmy.
W grudniu 2018 biuro PAIH przeprowadziło intensywną promocję polskich marek kosmetycznych w wiodących węgierskich sieciach z produktami eco-friendly, m.in. Mediline. – Węgierscy konsumenci, tak jak reszta Europy, są coraz bardziej świadomi, czytają etykiety produktów kosmetycznych szukając tych hypoalergicznych, bezpiecznych i przebadanych dermatologicznie. Rośnie też zamożność Węgrów, co powoduje, że częściej mogą sobie pozwolić na droższe zazwyczaj produkty ekologiczne. Cieszę się, że intensywna promocja przyniosła oczekiwane efekty – komentuje sukces Oceanic nad Dunajem szef ZBH w Budapeszcie, Marcin Karaskiewicz. Dodaje, że sukcesy polskich firm za granicą i ich umiędzynarodawianie, tak jak w przypadku Oceanic, w sposób znaczący przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju.
Kolejne miesiące mają przynieść intensyfikację działań firmy na nowym rynku. – W 2019 r., we współpracy z PAIH, planujemy szereg działań, które jeszcze bardziej wypromują markę AA na rynku węgierskim, skupią się na właściwym komunikowaniu jej filozofii oraz pozwolą na osiągniecie głównego celu na bieżący rok, czyli wejścia do najważniejszych kosmetycznych sieci detalicznych, zarówno lokalnych, jak i zagranicznych – zapowiada Dorian Wawrzyk.