– Stany Zjednoczone to kolejny rynek, na który chcemy wprowadzić naszą markę, a udział w Indie Beauty Expo to furtka do realizacji tego celu – mówi Magda Hajduk, prezes firmy Naturativ. Indie Beauty Expo to wydarzenie, które elektryzuje amerykańską branżę kosmetyczną. Przedstawiciele handlu w każdej edycji wydarzenia szukają innowacyjnych marek z dużym potencjałem. Dla nas ważne jest, że to właśnie niezależne marki kosmetyków do pielęgnacji ciała są jednymi z najbardziej pożądanych na Indie Beauty Expo – dodaje Magda Hajduk.
Naturativ jest jedynym polskim producentem kosmetyków naturalnych z międzynarodowym certyfikatem Natrue. To marka lokalna, ale jej kosmetyki kupują u siebie już Japonki, Włoszki, Szwedki, Dunki i Finki.
Organizatorzy Indie Beauty Expo podkreślają, że marki niezależne, niszowe, butikowe, za którymi stoją rodzinne firmy, mają około 5 proc. udziału w rynku kosmetycznym, ale rosną ok 20 proc. rocznie, podczas gdy cały rynek beauty rośnie od 2 do 3 proc. rocznie. Wśród konsumentów popularne stały się marki wyspecjalizowane w danym obszarze, także kosmetyki ekologiczne, powstałe z naturalnych składników. Ten trend jest związany ze świadomym stylem życia – Slow Life.