Według wstępnych szacunków Miraculum, w III kwartale 2022 spółka odnotowała znaczący wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz EBIDA. Narastająco, od stycznia do końca września, przychody netto ze sprzedaży wyniosły 32,1 mln, co oznacza wzrost o 36 proc. względem analogicznego okresu 2021 r.
– Wynik osiągnięty po III kwartale 2022 roku to konsekwencja umacniania sprzedaży na rynku polskim, głównie poprzez nowoczesny kanał, do którego zaliczamy supermarkety, drogerie czy dyskonty, ale przede wszystkim rozwój kanału eksportowego. Przychody z tego tytułu po III kwartale wyniosły niemal 8 mln zł i tym samym przekroczyły te osiągnięte w całym 2021 roku – skomentował Marek Kamola, członek zarządu Miraculum.
Według niego wszystko wskazuje na to, że przyjęta przez spółkę strategia jest słuszna, dlatego Miraculum będzie kontynuować działania związane z pozyskiwaniem nowych kontraktów zagranicznych, między innymi poprzez udział w międzynarodowych imprezach targowych.
Wyniki spółki w III kwartale spowodowały też, że zmniejsza się strata netto, która od stycznia do końca września wyniosła 1 mln zł. W analogicznym okresie 2021 roku było to – 2,4 mln zł.
Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna, która istnieje od 1924 roku. Jej działalność koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.