Firma Miraculum w swoim ostatnim raporcie finansowym podała, że we wrześniu zrealizowała kolejne dostawy do klienta z Arabii Saudyjskiej – sprzedaż w ramach zawartego kontraktu wynosi obecnie ok. 385 tys. dol. Jednocześnie firma prowadzi rozmowy o kolejnych zamówieniach na I kwartał 2023 r.
W zeszłym miesiącu spółka zrealizowała także sprzedaż do klientów z Tajwanu, Mołdawii, Finlandii, Kazachstanu, Hiszpanii i wielu innych państw. Dzięki rozwijaniu eksportu przychody netto Miraculum dynamicznie rosły kolejny miesiąc z rzędu. We wrześniu wyniosły 1,65 mln zł, co stanowi wzrost o 92 proc. w stosunku do września 2021 r. (858 tys. zł).
Narastająco, w okresie styczeń-wrzesień br., przychody te wynoszą prawie 8 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży netto w ww. okresie to 32,1 mln zł, co stanowi wzrost o 36 proc. w stosunku do okresu styczeń-wrzesień 2021 r. (23,5 mln zł).
– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, w ramach której rozwijamy i wzmacniamy poszczególne kanały sprzedaży. Ostatnie miesiące to czas intensywnego rozwoju i pracy naszego działu eksportu, czego efekty są już dobrze widoczne w naszych wynikach sprzedaży. Co istotne, realizacji kolejnych kontraktów i wzrostowi przychodów z eksportu towarzyszą długofalowy rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym oraz wzrost marży, co przełoży się pozytywnie na nasze wyniki finansowe w długiej perspektywie – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Również we wrześniu Miraculum poszerzyło zakres współpracy z największą drogerią internetową w Europie – Notino. W jej ofercie poza kosmetykami z serii Miraculum i Pani Walewska są już także dostępne perfumy marki Chopin.
Poszerzenie współpracy z Notino powinno przełożyć się na dalszy rozwój nowoczesnego kanału dystrybucji. Narastająco, w okresie styczeń-wrzesień 2022 r., Miraculum szacuje przychody ze sprzedaży netto w tym kanale na 12,4 mln zł, co stanowi wzrost o 39 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Miraculum to polska spółka kosmetyczna, która istnieje na rynku od 1924 roku. Jej działalność koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.