
L‘Oréal China oświadczyło w piątek na swoim oficjalnym koncie Weibo, że firma „kocha i szanuje długą historię i kulturę Chin” i chciałby przeprosić za fakt, że komunikat prasowy wydany przez nową markę południowokoreańskiego podmiotu JV nie nie podaje dokładnie, że 24 pory słoneczne pochodzą z kultury starożytnych Chin.
L’Oreal North Asia niedawno uruchomiła luksusową markę kosmetyków o nazwie Shihyo za pośrednictwem niezależnego podmiotu JV Loshian, w ramach partnerstwa z południowokoreańskimi hotelami i operatorem sklepów wolnocłowych Hotel Shilla i Anchor Equity Partners. Shihyo, co oznacza „mądrość czasu”, to nowo utworzona marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, inspirowana „azjatycką mądrością 24 pór roku”. Według Shihyo, brand ma ucieleśniać zdrową energię natury, wspieraną przez starożytną sztukę leczenia ziołami, jak można przeczytać w komunikacie prasowym firmy.
Niektórzy chińscy internauci zarzucili francuskiemu koncernowi kosmetycznemu brak dostatecznej świadomości kulturowej, prosząc go o poszanowanie tradycyjnej chińskiej kultury i niewymazywanie jej poprzez brak informowania społeczności konsumenckiej, skąd zapożyczona została inspiracja dla marki. Pory słoneczne reprezentują 24 okresy w chińskim kalendarzu księżycowym, które pokazują zmiany w przyrodzie i klimacie. Starożytni Chińczycy opracowali kalendarz, aby kierować produkcją rolną i odzwierciedlać niektóre zjawiska naturalne i życie ludzkie. „Zawsze wiedzieliśmy, że 24 terminy słoneczne są cennym dziedzictwem kulturowym Chin, ważną częścią tradycyjnej kultury narodu chińskiego, a także miały istotny wpływ na inne kultury azjatyckie” – napisano w oświadczeniu.
Czytaj także: L’Oréal wprowadza na rynek markę Shihyo w ramach modelu joint venture