StoryEditor
Eksport
25.02.2021 00:00

Krynica Vitamin podała wyniki za 2020 rok. Rozwija też dział chemii i kosmetyków

Polski producent napojów i środków do dezynfekcji podaje, że bardzo dobre wyniki są konsekwencją produkcji i sprzedaży płynów do dezynfekcji w drugim kwartale oraz wypracowania wyższych przychodów z działalności podstawowej w całym ub. roku. Firma opracowuje też nowe formuły środków ochrony osobistej i kosmetyków.

Krynica Vitamin odnotowała szacunkowy zysk netto za 2020 r. w wysokości 56,6 mln zł, wobec 7,4 mln zł w 2019 roku. To wzrost o 655 proc. r/r. W całym 2020 r. wypracowała 446 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 50 proc. r/r), co było najwyższym wynikiem w historii spółki. Sprzedaż przełożyła się na 74 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 575 proc. r/r).

- Miniony rok był wyjątkowy. Wiele branż gospodarki ucierpiało przez lockdown spowodowany pandemią COVID-19. Mimo to udało nam się wypracować rekordowo wysokie przychody i zyski. Sprzedaż środków do dezynfekcji okazała się strzałem w dziesiątkę. Pozyskaliśmy też dużego kontrahenta w USA na produkcję napojów energetycznych - powiedział Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynicy Vitamin.

- Bardzo dobra sytuacja finansowa Krynicy Vitamin umożliwiła podzielenie się zyskiem z akcjonariuszami. Wypracowane przychody pozwalają z dużym optymizmem i spokojem patrzeć w przyszłość, również pod kątem dalszych inwestycji. Będziemy kontynuować nasz rozwój – dodał.

W czwartym kwartale przychody ze sprzedaży Krynicy Vitamin wyniosły 86 mln zł i były o 37 proc. wyższe niż przed rokiem. W raportowanym okresie zysk operacyjny wyniósł 6,2 mln zł i (wzrost o 313 proc. r/r), a zysk netto wzrósł o 44 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. i wyniósł 2,1 mln zł.

Produkty spółki są obecne na ponad 40 rynkach zagranicznych. Przychody z eksportu w 2020 r. stanowiły już ponad połowę przychodów, a głównymi zagranicznymi rynkami zbytu były m.in. Niemcy, Wielka Brytania oraz Stany Zjednoczone.

- Zbalansowanie biznesu pod względem geograficznego pochodzenia przychodów jest niezwykle ważne. Rynek polski jest dla nas bardzo ważny, jednak to właśnie dzięki międzynarodowym kontraktom jesteśmy w stanie rosnąć szybciej. Skupiamy się na podstawowej działalności oraz rozwijamy nasz dział chemiczno-kosmetyczny. Stawiamy również na dywersyfikację produktu, by nie być zależnym ani od formatu napoju, ani od danego rynku – wskazał prezes zarządu Krynicy Vitamin.

Dział R+D przygotowuje nowe formuły napojów, a także nowe formuły środków ochrony osobistej i kosmetyków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:09