Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego reprezentował krajowy przemysł kosmetyczny na wydarzeniach towarzyszących najważniejszym dla branży targom beauty, które odbywają się we włoskiej Bolonii.
Drugiego dnia targów Cosmoprof Worldwide Bologna, 17 marca, Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (KosmetyczniPL) scharakteryzowała polski rynek kosmetyczny, przedstawiła jego wartość, potencjał produkcyjny i eksportowy polskich firm.
Potwierdziła, że nadal jesteśmy piątym eksporterem kosmetyków w Europie, a struktura eksportu do krajów unijnych oraz pozostających poza UE zmienia się. Przypomniała także, że polski rynek jest różnorodny. Rodzime firmy konkurują z międzynarodowymi potentatami i pod względem ilości sprzedaży zajmują czołowe miejsca na podium.
Szefowa Związku wystąpiła dwukrotnie. Po raz pierwszy w ramach Cosmo Forum, na scenie World Massage Meeting oraz po raz drugi przed bardziej wyselekcjonowanym gronem słuchaczy – podczas seminarium „Innovation in cosmetics. Focus Polonia, na zaproszenie konsul generalnej RP w Mediolanie, Anny Golec-Mastroianni. Blanka Chmurzyńska-Brown uczestniczyła w dyskusjach obok gości takich, jak Samantha Raimondi (Cosmoprof), Gian Andrea Positano (Cosmetica Italia), Rocco Marcuccio (Confindustria Emilia Romagna), Stella Smejda (PAIH) czy Małgorzata Ostrowska (Maurisse). Opowiedziała, czym wyróżnia się branża kosmetyczna w Polsce i jakie są najnowsze dane, określające jej kondycję.
54 edycja targów Cosmoprof Worldwide Bologna rozpoczęła się, 16 marca gromadząc wystawców z kategorii kosmetycznej i perfumeryjnej (Cosmo Perfumery & Cosmetics oraz Hair & Nail Beauty Salon) a także opakowań (Cosmopack). Targi dla wystawców Cosmo Perfumery & Cosmetics i Cosmopack zakończyły się 18 marca, Hair & Nail Beauty Salon finiszuje 20 marca.
Targi zgromadziły pod jednym dachem ponad 2900 firm ( to wzrost o 11 proc. w stosunku do 2022 roku) z 64 krajów. Polskie firmy stawiły się na targach bardzo licznie (ponad 140 wystawców) i stanowiły bardzo mocną reprezentację. Polska branża kosmetyczna okazała się też ponownie bardzo silną i wspierającą się społecznościa, co pojawiało się w wielu relacjach z targów.
Czytaj także: KosmetyczniPL: Na Cosmoprof polskie firmy nie konkurują ze sobą, są społecznością
– Cudownie było obserwować, jak imponująco zaprezentowała się polska branża - zdecydowanie było nas widać! Jesteśmy siłą i nie tylko jako poszczególne firmy, które zaznaczają swoją obecność na świecie, ale przede wszystkim jako zgrana społeczność, która wzajemnie się wspiera, pomaga i kibicuje – napisała m.in. Natalia Czyrny, dyrektor marketingu w firmie Barwa.
Zobacz, jak we Włoszech prezentowały się polskie firmy: Rozpoczęły się targi Cosmoprof Bologna 2023. Zobacz stoiska polskich firm