W krajach Zatoki Perskiej rynek kosmetyczny jest obecnie obszarem o ogromnych możliwościach rozwoju, co jest często podkreślane w programach wsparcia finansowego w Polsce. Wiele polskich firm skupia swoją uwagę na Dubaju, gdzie uczestniczą w targach Arab Health, oraz na regionie Zatoki Perskiej jako atrakcyjnym kierunku eksportu kosmetyków. Jednak z perspektywy handlu kosmetycznymi produktami, Afryka, zwłaszcza zachodnia, pozostaje często pomijana przez polskich producentów, jako rzekomo zbyt egzotyczna i zbyt nieznana. Szczególną uwagę należałoby zwrócić na to, że rynek afrykański jest nadal ogromnie chłonny i chętny na nowinki — w odróżnieniu na przykład do rynku niemieckiego, na który sporo firm nadal usiłuje się wedrzeć.
- powiedział Jakub Makurat, Country Manager Central Europe for Baltic States, Czechia, Poland, Slovakia w Ebury. Na temat technologii fintech wypowiedział się podczas wystąpienia zatytułowanego "Jak rozwiązania fintech usprawniają handel zagraniczny?", które odbyło się podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.Forum Branży Kosmetycznej to coroczne wydarzenie typu B2B, skupiające dostawców, dystrybutorów, retailerów oraz ekspertów z branży kosmetycznej. To miejsce, gdzie można poznać najważniejsze tendencje i innowacje panujące w tej dziedzinie. Wydarzenie to oferuje nie tylko wykłady, panele dyskusyjne i prezentacje nowości, ale przede wszystkim stwarza okazję do nawiązania bezpośrednich relacji biznesowych między potencjalnymi partnerami. Organizowane od 11 lat przez Wiadomości Kosmetyczne, Forum Branży Kosmetycznej przyciąga rocznie około 400 uczestników, w tym menedżerów firm kosmetycznych oraz osób odpowiedzialnych za zakupy w sieciach handlowych i największych firmach dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. To wydarzenie o silnym aspekcie biznesowym, które promuje współpracę i networking pomiędzy profesjonalistami w branży kosmetycznej. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 w warszawskim hotelu Arche Krakowska.