
Wejście Indigo Nails na rynek hiszpański to spory sukces, biorąc pod uwagę dużą lokalną konkurencję. Hiszpania jest jednym z czołowych producentów i eksporterów kosmetyków na świecie i piątym co do wielkości rynkiem kosmetycznym w Unii Europejskiej. Działa tu ok. 400 firm kosmetycznych.
Podobnie, jak w Polsce sektor opiera się głównie na małych i średnich przedsiębiorstwach – stanowią one aż 84 proc. wszystkich firm kosmetycznych. W ubiegłym roku hiszpański eksport osiągnął poziom 4,72 mld euro z czego ponad połowa trafia do krajów Unii Europejskiej, głównie Niemiec, Francji i Portugalii.
W tym samym okresie import kosmetyków wyniósł 3,34 mld euro w przeważającej większości z Francji, Włoch, Irlandii i Niemiec. O sile hiszpańskiej branży kosmetycznej świadczy fakt, że od 2006 r. sektor może się pochwalić dodatnim saldem wymiany handlowej z zagranicą. Wydatki na kosmetyki w ubiegłym roku wzrosły o 2,6 proc r/r osiągając poziom 8,2 mld euro, dając wynik 170 euro na osobę, przy średniej europejskiej wynoszącej 140 euro.
Indigo Nails Lab produkuje i dystrybuuje lakiery hybrydowe, akcesoria do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyki z branży Home SPA (balsamy, kremy, peelingi). Firma prowadzi również sieć salonów firmowych i centrów szkoleniowych. Obecnie jest ich ponad 100 na całym świecie.
– Hiszpania jest dla nas istotnym kierunkiem – traktujemy ją jako bramę do ekspansji Ameryki Centralnej i Południowej. W tym celu tworzymy narzędzia promocyjne dedykowane dla klientek hiszpańskojęzycznych – kanał edukacyjny na serwisie YouTube prowadzony w języku hiszpańskim, którego celem będzie popularyzowanie produktów naszej marki. Jesteśmy mocno sfokusowani na to, aby zaznaczyć naszą obecność na półwyspie Iberyjskim oraz w krajach latynoskich – powiedziała Magdalena Malaczyńska, wiceprezes Indigo Nails.
Produkty Indigo dostępne są w 44 krajach na świecie: w całej Europie, Południowej Afryce, Australii, USA, ZEA, a wkrótce lista państw zostanie rozszerzona także o Amerykę Łacińską.
Roczny kontrakt na dystrybucję produktów Indigo Nails na rynku hiszpańskim to efekt zorganizowanej pod koniec 2019 roku przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu misji przyjazdowej hiszpańskich dystrybutorów do Polski i ich udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2019, zorganizowanym przez „Wiadomosci Kosmetyczne”.