StoryEditor
Eksport
24.10.2019 00:00

Importer spożywczy z Gruzji sięga po polskie kosmetyki

Euro Invest, jeden z największych importerów produktów spożywczych w Gruzji poszerza dotychczasowy obszar działalności. Firma wchodzi w branżę kosmetyczną i poszukuje dostawców w Polsce. To, co uda się jej zakontraktować trafi do największych sieci handlowych w Gruzji – powiedział Vakhtang Muladze, dyrektor generalny Euro Invest (Gruzja) podczas siódmej edycji Forum Kosmetycznego w Warszawie. 

Pochodzę z Gruzji, reprezentuję firmę Euro Invest, która jest największą gruzińską spółką importującą europejskie produkty spożywcze. W naszej ofercie jest duży asortyment produktów polskich producentów, m.in. takich firm jak Mlekovita, Lazur, Graal. Branża kosmetyczna jest dla nas nowością. Jesteśmy na Forum Branży Kosmetycznej dlatego, że myślimy o poszerzeniu naszego biznesu o produkty kosmetyczne polskich producentów. Przedyskutujemy ten temat wewnątrz spółki – zaznaczył Vakhtang Muladze.

Jak dodał, Polskę i Gruzję wiele łączy. Powszechnie wiadomo, że Gruzja dąży do wejścia do Unii Europejskiej. Ponad dwa lata temu doszło do podpisania porozumienia (układ stowarzyszeniowy UE – Gruzja – przyp. red.). 

Można powiedzieć, że Polska daje przykład tego, jak można się rozwijać gospodarczo takim krajom jak Gruzja. Czasem mówię, że Polska jest moją drugą ojczyzną – zaznaczył Vakhtang Muladze, dyrektor generalny Euro Invest.

Podzielił się też swoimi wrażeniami na temat Forum Branży Kosmetycznej, w którym jego firma wzięła udział po raz pierwszy.

Panuje tu bardzo ciepła atmosfera, którą tworzą bardzo gościnne, interesujące firmy - wystawcy. Chciałbym jeszcze raz podkreślić, że jest to dla mnie nowa branża i bardzo mi się tu spodobało. Zobaczymy, jak przełoży się to na biznes, mam nadzieję, że będziemy współpracować z polskimi firmami – podkreślił Vakhtang Muladze. 

Euro Invest jest spółką dystrybucyjną, która została założona w 2014 roku i w krótkim czasie zdołała zdobyć pozycję jednego z wiodących importerów w Gruzji.

Produkty wprowadzane przez Euro Invest na rynek gruziński są sprzedawane na rynkach detalicznych i hurtowych, a także w największych sieciach handlowych działających w tym kraju takich jak Carrefour, Goodwill, Nikora, Spar, Smart, Fresco.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. kwiecień 2025 19:33