StoryEditor
Eksport
13.01.2023 00:00

Huda Beauty zamyka sklep Tmall i wycofuje się z chińskiego rynku

Według Inside Retail Asia Huda Beauty zamknął swój flagowy sklep na chińskiej platformie handlu elektronicznego Tmall, sygnalizując wyjście z kraju. Po wprowadzeniu produktów do Tmall Global w 2020 roku, strona ta jest jedynym kanałem sprzedaży bezpośredniej marki w Chinach, odwiedziło ją ponad 20 milionów osób.

Pochodząca z Bliskiego Wschodu marka kosmetyczna, Huda Beauty, zamknęła swój flagowy sklep na chińskiej platformie e-commerce Tmall, planując wycofanie się z kraju, zgodnie z lokalnymi serwisami informacyjnymi. Huda Beauty rozpoczęła działalność w Tmall Global w 2020 roku, współpracując z chińskimi influencerami, w tym Li Jiaqi, w celu zwiększenia swojej obecności na rynku. Sklep chwalił się ponad 20 milionami przeglądarek.

W rozmowie z Chaileedo pracownik Hudy Beauty powiedział: „Marka przestała współpracować i jest teraz na etapie zamykania sklepu”. Huda Beauty to ostatnia międzynarodowa marka kosmetyczna, która ograniczyła swoją obecność w Chinach lub całkowicie opuściła kraj. Huda Beauty dołącza do szeregu międzynarodowych marek kosmetycznych, które ograniczyły lub usunęły swoją obecność w Chinach w ciągu ostatniego roku. W lipcu marka kosmetyczna Maybelline należąca do L‘Oreal planowała stopniowe zamykanie wszystkich swoich sklepów stacjonarnych na rynku. Południowokoreańska marka Etude House zamknęła swój flagowy sklep w Tmall w listopadzie, po wycofaniu się z fizycznej obecności swojej siostrzanej marki detalicznej Hera w kraju.

GlobalData, firma zajmująca się danymi i analizami, szacuje, że chiński rynek kosmetyków do makijażu osiągnie 11,7 miliarda dolarów do 2026 roku, odnotowując skumulowaną roczną stopę wzrostu na poziomie 7,4 procent. „Blokady Covid-19 w Szanghaju i Pekinie osłabiły popyt na kosmetyki kolorowe w Chinach w pierwszej połowie ubiegłego roku” – powiedział Bobby Verghese, analityk konsumencki w GlobalData. „Ścisłe blokady zakłóciły dystrybucję i logistykę produktów kosmetycznych oraz spowodowały utratę dochodów, tym samym tłumiąc ogólne wydatki konsumentów na produkty kosmetyczne”.

Czytaj także: Huda Beauty zapłaci prawie 2 miliony dolarów za stosowanie zakazanych składników

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 22:27