
Niemiecki koncern chemiczny, Henkel, ogłasza rozszerzenie swojej aktywności w zakresie dóbr konsumpcyjnych w dziale kosmetyków i detergentów (nowopowstałym po połączeniu dwóch osobnych) – Mamy jasną strategię wzrostu w branży konsumenckiej zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia – powiedział w wywiadzie opublikowanym w czwartek dyrektor generalny Henkla Carsten Knobel.
Knobel powiedział również WirtschaftsWoche, że grupa chce szybko sprzedać swój rosyjski biznes. – Celujemy w zamknięcie w pierwszym kwartale 2023 roku – oświadczył – jesteśmy w trakcie ostatecznych rozmów. Henkel poinformował w grudniu, że wydzielił swoją działalność w Rosji po tym, jak firma chemiczna i produkująca towary konsumpcyjne ogłosiła wycofanie się z tego kraju na początku zeszłego roku.
W ramach akwizycji rentownych brandów i lokalizacji, 1 stycznia 2023 r. niemiecki konglomerat sfinalizował przejęcie placówek Shiseido Professional w Malezji i na Tajwanie. W ten sposób Henkel zakończył przejęcie Shiseido Professional w regionie Azji i Pacyfiku. Koncern całkiem niedawno ogłosił też rozszerzenie swojej działalności w Salisbury w Północnej Karolinie. Ta rozbudowa istniejącego zakładu Henkla zapewnia nowy, najnowocześniejszy obszar produkcyjny przeznaczony do produkcji utwardzanych promieniowaniem UV akrylowych klejów samoprzylepnych (PSA) i poszerza możliwości firmy w zakresie dostarczania bardziej zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań PSA na rynek taśm, etykiet, folii medycznych i graficznych, aby sprostać rosnącemu popytowi.
Czytaj także: Kiril Marinov, Henkel: Konsumenci nie są skłonni do eksperymentowania, wybierają znane marki