Według informacji prasowej FEBEA, francuski sektor beauty ma dodatnie saldo obrotów handlowych wynoszące 11,2 miliarda euro, czyli prawie 6,6 proc. w porównaniu do 2017 roku. Branża urodowa utrzymuje pozycję na podium francuskiego eksportu, zaraz po aeronautyce oraz winach i napojach spirytusowych. Wartość eksportu z Francji po raz kolejny przekracza obroty sektora na rynku francuskim.
UE, Azja i Ameryka Północna – najbardziej efektywne obszary
W Unii Europejskiej wzrost eksportu pozostaje silny i wynosi 4,5 proc. Największe wzrosty odnotowano w Hiszpanii (+ 8,5 proc.) i we Włoszech (+ 7,2 proc.).
Wynik negocjacji w sprawie brexitu jest bardzo wyczekiwany przez sektor beauty, ponieważ Wielka Brytania jest drugim co do wielkości krajem UE (po Niemczech), do którego Francja eksportuje najwięcej (ponad 1 mld euro ze wzrostem o 3 proc.). Z krajów spoza UE wzrost w Rosji wyniósł 17,8 proc.
– Chociaż Europa jest już rynkiem dojrzałym a francuskie produkty są już tam długo obecne, atrakcyjność i bezpieczeństwo francuskich produktów wciąż pozwalają na zwiększenie eksportu – czytamy w komunikacie prasowym organizacji FEBEA.
Eksport do Azji nadal rośnie, ze wzrostem o 16,6 proc. w 2018 roku i wzrostem o ponad 20 proc. w Chinach (+ 22,7 proc.) i Singapurze (+ 24 proc.). Ponad 20 proc. francuskich produktów trafia teraz do Azji, reprezentując ponad 2,6 miliarda euro.
Ameryka Północna odnotowała wzrost eksportu o 6,8 proc,, przy wzroście o 5,7 proc. w Stanach Zjednoczonych. Ten kraj pozostaje drugim co do wielkości celem naszego globalnego eksportu. Ameryka Południowa i Środkowa pozostały stabilne.
Bliski Wschód i Afryka – strefy kontrolowane
W regionie Bliskiego i Środkowego Wschodu nastąpił niewielki spadek eksportu o 2,1% (Arabia Saudyjska odnotowała spadek o 6,2 proc.), ściśle powiązany ze zmianami cen ropy.
W przypadku regionu afrykańskiego sytuacja jest mieszana: w Afryce Zachodniej rośnie o 16,8 proc., w Afryce Środkowej i Południowej o 6,8 proc. W Afryce Północnej również spadła (-3,7 proc.), głównie z powodu zablokowania importu przez Algierię.
Główne kategorie wzrostu eksportu kosmetyków
Produkty do pielęgnacji i perfumy nadal stanowią trzy czwarte francuskiego eksportu kosmetyków: 45% w przypadku produktów pielęgnacyjnych i 22% w przypadku perfum. Wśród innych kategorii make-up nadal rósł wraz ze wzrostem eksportu (o 4,8 proc. makijaż ust i 3,7 proc. dla makijaż oczu). Preparaty do pielęgnacji włosów wzrosły o 7,5 proc., a szampony o 5,8 proc.
– Francuskie kosmetyki nadal odgrywają wiodącą rolę na całym świecie. Podziwiane ze względu na swoją doskonałość, wprowadzają innowacji bardziej niż kiedykolwiek, aby sprostać nowym wymaganiom dotyczącym dobrego samopoczucia konsumentów: w zakresie jakości i bezpieczeństwa formulacji, personalizacji produktu i zaangażowania w ochronę środowiska - podsumował Patrick O'Quin, prezes FEBEA.