StoryEditor
Eksport
02.10.2018 00:00

FBK 2018: Rynek chiński to szansa dla polskich marek kosmetycznych

– Do 2020 roku połowa użytkowników internetu w Chinach będzie robić zakupy przez platformę cross border e-commerce – mówił podczas VI Forum Branży Kosmetycznej Aleksander Ciepiela, właściciel firmy Ponte Limited, partnera Alibaba Group – największej internetowej platformy sprzedażowej w Chinach.

Aleksander Ciepiela mówił o szansach wejścia na rynek dla polskich producentów kosmetyków. Możliwe jest to m.in. dzięki platformom cross border e-commerce, takim jak Tmall.hk, adresowanym do zagranicznych marek, które  nie są zarejestrowane w Chinach. – Tmall pomaga zagranicznym markom wejść na chiński rynek bez potrzeby rejestracji produktów. Platforma zgłoszona jest w Hong Kongu, co pozwala ominąć konieczność rejestracji w Chinach – mówił  Aleksander Ciepiela, podkreślając, że w normalnym trybie może ona trwać nawet dwa lata. – Ponadto przedsiębiorcy często są zmuszeni do testowania kosmetyków na zwierzętach, co nie jest akceptowalne przez wielu graczy na rynku – dodał. 

Partner Alibaba Group podkreślał, że zaletą tego rozwiązania jest chociażby możliwość rozliczania transakcji w Hong Kongu, przez co łatwiej jest pokonać bariery chińskiego rynku kontrolowanego przez państwo. Ponadto platforma rozwija się bardzo dynamicznie. Dostępnych jest na niej już blisko 14,5 tys. marek zagranicznych. To m.in. produkty LG czy Unilever. – To firmy, które nie chcą rejestrować się w Chinach, ale chcą tam sprzedawać swoje produkty – przyznał Ciepiela. Dodał, że najlepiej sprzedającymi się produktami kosmetycznymi są produkty dla matek i dzieci. – Chińczycy mają pełne zaufanie do europejskich produktów – powiedział.

Zwrócił także uwagę na ewentualne zagrożenia, związane z wejściem na chiński rynek. – Jednym z podstawowych błędów jest brak rejestracji znaku towarowego w Chinach i Hong Kongu. Producenci mogą go stracić na rzecz nieuczciwych dystrybutorów – powiedział i zaznaczył, że producenci czasami nie są także w stanie zrealizować dużej ilości zamówień. – Zdarza się tak, że pojedynczy produkt staje się hitem na chińskim rynku i w jednym momencie spływa do producenta kilkadziesiąt milionów zamówień, na które nie był przygotowany – przedstrzegał.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:36