StoryEditor
Eksport
02.10.2019 00:00

Dowiedz się jak podbić rynki w Azji i zachować pozycję w Rosji

7-8 października odbędzie się konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego na temat rynków eksportowych: rosyjskiego i krajów azjatyckich. – Rosja jest naszym drugim rynkiem eksportowym i jego utrata byłaby niezwykle dotkliwa. Natomiast Azja dla przedsiębiorców z branży kosmetycznej to wciąż ziemia obiecana – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna PZPK.

Rosja i kraje azjatyckie są dla polskich firm kosmetyczne interesujące ze względu na liczbę odbiorców, zróżnicowane potrzeby konsumentów, niesłabnący popyt na produkty made in EU. – Istnieją jednak różnice, a nawet bariery, które trzeba sprawnie pokonać, by utrzymać kurs na sukces – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna PZPK. Dlatego organizacja przygotowała spotkanie dla polskich producentów kosmetyków, którzy planują wejście na rynek rosyjski – temu kierunkowi będzie poświęcony pierwszy dzień Międzynarodowego Forum Kosmetycznego – oraz do krajów Dalekiego Wschodu, które przybliżą autorzy prezentacji podczas drugiego dnia.

Za niespełna cztery miesiące Federacja Rosyjska wprowadzi nowy system identyfikacji produktów w łańcuchu dostaw. Oceniamy, że będzie on przeszkodą w dotarciu z towarami eksportowymi na rynek rosyjski. Jeśli producenci nie będą gotowi spełnić wymogów nowych regulacji, ich produkty mogą z dnia na dzień zniknąć z półek sklepów od Kaliningradu po Kamczatkę. Dla firm branży kosmetycznej w Polsce, dla której Rosja jest drugim rynkiem eksportowym, byłoby to niezwykle dotkliwe – zwraca uwagę Blanka Chmurzyńska-Brown.

Podczas konferencji eksperci opowiedzą jak przygotować się do wdrożenia nowego systemu track & trace – omówią nową regulację, pokażą praktyczne możliwości wdrożenia systemu, zaprezentują realne rozwiązania i urządzenia, a także wskażą prawne zagrożenia, z którymi mogą się spotkać producenci, eksporterzy czy dystrybutorzy kosmetyków.

Drugi dzień konferencji będzie poświęcony rynkom dalekowschodnim. W jaki sposób podbić rynek chiński opowiedzą przedsiębiorcy od lat z sukcesem prowadzący interesy w Państwie Środka, przedstawiciele podmiotów wspierających przedsiębiorców w wejściu i utrzymaniu się na tym gigantycznym rynku oraz analitycy trendów. Przedstawią też regulacje prawne które wywierają wpływ na sektor kosmetyczny w Korei, Wietnamie i Tajlandii. Podpowiedzą w jaki sposób podejść do wciąż egzotycznego dla polskich firm zagadnienia kosmetyków halal eksportowanych do Indonezji.

Z programem konferencji można zapoznać się TUTAJ

Rejestracja na 2. Międzynarodowe Forum Kosmetyczne możliwa jest przez stronę PZPK.

„Wiadomości Kosmetyczne” są patronem medialnym wydarzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 15:51