dōTERRA, firma działająca w modelu MLM, która zajmuje się zdrowiem i dobrym samopoczuciem, podąża za trendem rozprzestrzeniającym się wśród marek działających w modelu MLM, które rozszerzają swoje portfolio produktowe o produkty chroniące przed promieniowaniem słonecznym: według danych dostarczonych przez Fact.MR przewiduje się, że rynek produktów do ochrony przeciwsłonecznej będzie odnotowywał stały wzrost, a jego ogólna wycena osiągnie 15,3 miliarda dolarów w 2021 roku. Idąc dalej, oczekuje się, że sprzedaż wzrośnie o 6,6 proc. CAGR do 2031 roku.
Firma wprowadziła kompleksową linię do opalania: krem na dzień z filtrem SPF, balsam do ciała z SPF, sztyft do ciała z SPF, SPF w sprayu i mgiełkę po opalaniu. Produkty zawierają naturalne składniki oraz olejki eteryczne CPTG. Są przyjazne dla wegan, wolne od okrucieństwa i bezpieczne dla raf koralowych.
dōTERRA to firma typu MLM z siedzibą w Pleasant Grove w stanie Utah, która sprzedaje olejki eteryczne i inne powiązane produkty. dōTERRA została założona w 2008 roku przez byłych dyrektorów Young Living i innych. Produkty firmy sprzedawane są za pośrednictwem niezależnych dystrybutorów zwanych Wellness Advocates, wykorzystujących do sprzedaży swoich produktów model marketingu wielopoziomowego. dōTERRA to jedna z wielu firm krytykowanych za niewycofanie się z rosyjskiego rynku po inwazji na Ukrainę. W Polsce firma nie ma oddziału, ale przez konsultantów jej produkty są dostępne.
Czytaj także: Zagrożenie dla raf koralowych ze strony filtrów UV - coroczny problem powraca