StoryEditor
Eksport
13.01.2023 00:00

Coty przedłuża umowę licencyjną z Jil Sander

Odnowienie umowy licencyjnej wzmocni istniejące partnerstwo biznesowe, torując jednocześnie drogę dla zupełnie nowego 10-letniego projektu strategicznego, w ramach którego marka Jil Sander po raz pierwszy w historii wkroczy do globalnego segmentu zapachów ultra-premium. Umowa jest zgodna ze strategią dalszego rozwoju marki, którą OTB Group obrała po przejęciu Jil Sander w 2021 roku.

Gigant kosmetyczny i zapachowy Coty przedłużył umowę licencyjną z luksusową marką Jil Sander na kolejne 10 lat. Obaj partnerzy poinformowali, że uzgodnili nowy projekt strategiczny, w ramach którego marka Jil Sander po raz pierwszy w historii wejdzie do globalnego segmentu zapachów ultra-premium.

Sue Y. Nabi, dyrektorka generalna Coty, powiedziała: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z przedłużenia długoterminowej współpracy Coty z Jil Sander, która ma bogatą wspólną historię sięgającą lat 80-tych. W ciągu ostatnich kilku lat kolekcje Jil Sander zyskały międzynarodowe uznanie i ogromny sukces, rezonując z konsumentami na całym świecie. Nasza wspólna ambicja przyspieszenia tempa marki będzie kierować najnowszym rozdziałem naszej współpracy, ponieważ będziemy dążyć do dalszego rozwoju linii zapachowej. Nasza przyszła strategia skupi się na dostosowaniu zapachów Jil Sander do działu modowego marki, który przemawia do globalnego rynku ultra-premium. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszej współpracy, gdy razem będziemy pracować nad budowaniem wyjątkowego potencjału tej potęgi w świecie zapachów”.

Ubaldo Minelli, decydent w Jil Sander i dyrektor generalny OTB Group, skomentował: „Cieszymy się, że możemy na nowych podstawach wzmocnić naszą współpracę z Coty i skupić się w szczególności na globalnym segmencie ultra-premium, do którego naturalnie należy marka Jil Sander. Ten nowy kamień milowy znacząco przyczyni się do umocnienia i dalszego rozszerzenia obecnej solidnej pozycji marki Jil Sander na rynku dóbr luksusowych, jednocześnie wprowadzając partnerstwo z Coty w nową, wzniosłą globalną wizję na następne dziesięć lat”.

Założona w Paryżu w 1904 roku firma Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych, posiadającą portfolio kultowych marek w zakresie perfum, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji skóry i ciała. Coty obsługuje konsumentów na całym świecie, sprzedając prestiżowe i masowe produkty w ponad 130 krajach i terytoriach. Jil Sander, S.p.A. to luksusowy dom mody założony w 1968 roku w Hamburgu w Niemczech, obecnie z siedzibą w Mediolanie we Włoszech. Założona przez Jil Sander marka jest najbardziej znana ze swoich minimalistycznych projektów. Brand został przejęty przez Pradę w 1999 roku; następnie sama Jil Sander opuściła swoją markę macierzystą z powodu różnic twórczych. Po kilku zmianach właścicieli marka Jil Sander została przejęta przez włoską grupę modową OTB w marcu 2021 roku.

Czytaj także: Coty rozpoczęło produkcję pierwszych na świecie zapachów wyprodukowanych za pomocą innowacyjnej, ekologicznej technologii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
02.07.2024 11:47
Uwaga eksporterzy: Pakistan winduje opłaty regulacyjne na importowane kosmetyki
Polskie marki coraz więcej produktów eksportują do Azji.Getty Images Signature
Od 1 lipca w Pakistanie znacząco wzrosną ceny kosmetyków, perfum oraz innych produktów kosmetycznych. Rząd federalny nałożył lub zwiększył opłaty regulacyjne na różne importowane towary, co bezpośrednio wpłynie na ceny tych produktów.

Federalna Rada ds. Przychodów (FBR) w Islamabadzie wydała nowe rozporządzenie SRO.928(I)/2024, zastępujące poprzednie SRO 966(l)12022, wprowadzając opłaty regulacyjne na importowane towary, w tym kosmetyki. Importowane perfumy i spraye będą podlegały 20-procentowemu cłu regulacyjnemu, co oznacza znaczny wzrost cen tych produktów na rynku.

Wprowadzenie tak wysokiego cła ma na celu ograniczenie importu i promowanie lokalnych producentów. Jednocześnie kosmetyki, takie jak lakiery do paznokci, róże i podkłady, będą obciążone jeszcze wyższym, 55-procentowym cłem regulacyjnym. Tak drastyczne zwiększenie opłat na te towary prawdopodobnie wpłynie na dostępność i ceny kosmetyków importowanych, co może skłonić konsumentów do poszukiwania alternatyw na rynku krajowym.

Podobnie wysokie cła będą dotyczyć innych produktów kosmetycznych i higienicznych. Importowany krem do golenia i mydło do golenia zostaną objęte 50-procentowym cłem regulacyjnym, co z pewnością przełoży się na wyższe koszty dla użytkowników tych produktów. Również preparaty do higieny jamy ustnej lub zębów, takie jak pasty do zębów, proszki do mocowania protez oraz przędza używana do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych (nić dentystyczna), będą podlegały 50-procentowemu cłu regulacyjnemu. Wzrost tych opłat może wpłynąć na codzienne wydatki związane z higieną osobistą, zmuszając konsumentów do poszukiwania tańszych, lokalnych alternatyw.

Czytaj także: Polska Na Tle: Polska na 11. miejscu na świecie pod względem wartości eksportu kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2024 16:08
Rosja poszerza rejestr kosmetyków oclonych na poziomie 35 proc. Na liście produkty z Polski
Rząd Federacji Rosyjskiej usiłuje skłaniać rodzimych producentów do zwiększenia produkcji poprzez nakładanie wyższych ceł na importowane kosmetyki.Wiadomości Kosmetyczne
Według informacji przekazanych przez portal RBC, rząd Federacji Rosyjskiej zdecydował się na rozszerzenie listy kosmetyków objętych cłem w wysokości 35 proc. Na nowej liście znajdują się produkty kosmetyczne importowane z Hiszpanii, Japonii, Niemiec oraz Polski.

Decyzją rządu Rosji została poszerzona lista kosmetyków oraz wyrobów perfumeryjnych, na które nałożono cło importowe w wysokości 35 proc., dotyczy to produktów pochodzących z krajów uznanych za "nieprzyjazne". W efekcie, pod restrykcje celną wpadają, jak donosi portal RBC, pasty do zębów z Hiszpanii i Japonii, lakiery do włosów z Polski oraz produkty do golenia z Niemiec. Ministerstwo Przemysłu i Handlu wskazuje, że takie działanie umożliwi dalszy wzrost produkcji krajowej o około 10 proc. rocznie, bazując na dotychczasowej dynamice oraz realizacji projektów lokalizacji produkcji surowców i opakowań.

image
Mapa świata wskazująca na niebiesko kraje, które zdaniem rządu rosyjskiego „dokonują wrogich aktów w stosunku do obywateli Rosji i rosyjskich podmiotów gospodarczych”, a na pomarańczowo te, które „dokonują wrogich aktów w stosunku do rosyjskich dyplomatów”.
Rząd Federacji Rosyjskiej

Nowe regulacje wchodzą w życie tydzień po opublikowaniu dekretu i obowiązują do końca bieżącego roku.

Po wycofaniu się firm zachodnich z rynku, producenci i sprzedawcy kosmetyków w Rosji spodziewali się znacznego wzrostu popytu na rodzime produkty. Jednakże, kombinacja czynników geopolitycznych i sankcji doprowadziła do trudności w dostawach surowców potrzebnych do produkcji kosmetyków w Rosji. Według prezesa firmy kosmetycznej Mixit, Andrieja Kryszniewa, wszystkie duże rosyjskie firmy kosmetyczne, zarówno te produkujące własne, jak i te korzystające z produkcji kontraktowej, opierały się na europejskich surowcach z Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Według BusinessStat, około 60-70 proc. składników używanych w rosyjskim przemyśle kosmetycznym było wcześniej importowane. Największe trudności dotyczyły surowców do kosmetyków kolorowych, zwłaszcza pigmentów do tuszy do rzęs i pomadek; rosyjskie zamienniki nadal nie dorównują zagranicznym komponentom, zauważyli analitycy.

Ministerstwo Przemysłu i Handlu zapewniło, że rynek nie stoi w obliczu znaczącego ograniczenia w dostępności importowanych perfum i kosmetyków. W sierpniu 2022 roku resort poszerzył listę produktów, które mogą być importowane do Rosji w ramach tzw. importu równoległego, czyli bez konieczności uzyskania zgody właścicieli marek. Na tej liście znalazły się produkty wielu znanych zagranicznych marek, takich jak Lancôme, Yves Saint Laurent, Valentino, Giorgio Armani i inne.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

Czytaj także: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Ukrainy: MAC, odejdźcie od nazwy Russian Red

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 12:49