
„Chińska gospodarka po pandemii COVID-19” – pod takim hasłem Polska Agencji Inwestycji i Handlu organizuje 5 czerwca bezpłatne webinarium.
PAIH organizuje 5 czerwca br. bezpłatne webinarium „Chińska gospodarka po pandemii COVID-19” Webinarium rozpocznie się o godz. 10.00 czasu polskiego (CET). Będzie prowadzone w języku polskim. Udział jest bezpłatny i możliwy po uprzedniej rejestracji.
– Zmniejszenie zagrożenia epidemicznego w Chinach jest szansą na odbudowę eksportu polskich produktów spożywczych i kosmetycznych – oceniła dla PAP Małgorzata Zawisza z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
– Ze względu na zmniejszenie zagrożenia epidemicznego, w Chinach powróciły szanse eksportowe dla produktów spożywczych oraz kosmetycznych. To dobra wiadomość również dla polskich przedsiębiorców - powiedziała. Przypomniała, że od stycznia do kwietnia tego roku chiński import produktów spożywczych wzrósł o 8,9 proc., a kosmetyków o 11,5 proc. względem analogicznego okresu w 2019 r.
– Chińscy importerzy odzywają się ponownie do polskich dostawców, proszą o wycenę towarów, mają kolejne zamówienia – mówił w rozmowie z pb.pl, dr Andrzej Juchniewicz, szef zagranicznego biura handlowego PAIH w Szanghaju.
Podkreślił, że w Chinach widzi potencjał dla firm kosmetycznych. – Na początku marca na rynek za pośrednictwem cross-border e-commerce weszła kolejna duża polska marka. Produkty kosmetyczne z Polski są w coraz większym stopniu rozpoznawalne w Chinach.
Więcej czytaj: PAIH: Jest szansa na odbudowę eksportu polskich produktów do Chin. Potencjał ma sektor beauty