Chanel otworzyło trzy przestrzenie oferujące portfolio mody i akcesoriów do urody w nowo zmodernizowanym Terminalu 1 lotniska Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu. Najpierw Chanel otworzył butik poświęcony swojej kolekcji mody, zegarków i biżuterii – który jest prowadzony przez sam dom mody. We współpracy ze spółką joint venture Lagardère Travel Retail/Aéroports de Paris Extime Duty Free Paris, marka otworzyła również butik poświęcony zapachom, makijażowi i pielęgnacji skóry, a także kącik kosmetyczny. Znajdujące się naprzeciwko siebie butiki z modą i kosmetykami zajmują odpowiednio około 170 m2 i 38 m2.
Tutaj prezentowane są kolekcje zapachów domu mody, w tym Les Exclusifs de Chanel. Perfumowane ceramiczne kostki pozwalają odwiedzającym odkryć każdy zapach. Cała gama produktów do pielęgnacji skóry – w tym N°1 de Chanel – makijaż, a także kilka produktów dostępnych wyłącznie na lotnisku, w tym L’Huile de Jasmin.
Ponadto, po raz pierwszy na jakimkolwiek lotnisku, marka prezentuje In Flight Essentials: czteroetapowe rytuały pielęgnacyjne (przygotowanie, nawilżenie, makijaż i perfumowanie), które można wykonać podczas lotu. Aby pomóc podróżnikom w pełni przeżyć ich podróż, Chanel stworzyło trzy inne rytuały pielęgnacyjne zaprojektowane zgodnie z klimatem ich celu podróży.
Przestrzenie są wyobrażane jako miejsce do spędzenia czasu między lotami lub wejściem na pokład. Położone naprzeciwko siebie butiki zostały zaprojektowane przez architekta Petera Marino. Nowe butiki podkreślają zaangażowanie w handel detaliczny w branży turystycznej, podczas gdy Chanel i inne międzynarodowe marki przygotowują się do powrotu do wzrostów na rynku turystycznym.
Czytaj także: Brytyjskie lotniska planują złagodzić przepisy dotyczące przewozu płynów od 2024 r.