StoryEditor
Eksport
11.01.2023 00:00

Biografia Księcia Harry‘ego wstrząsa zainteresowaniem błyszczykiem Clarins

Kolejny element popkultury zmienia krajobraz branży kosmetycznej. "Spare", świeżo opublikowana biografia księcia Sussexu, Harry‘ego opisuje interakcję między Meghan Markle i Kate Middleton, która spowodowała zwiększoną sprzedaż błyszczyku Clarins.

Po trendzie makijażowym na księżną Di i Wednesday Addams pojawił się najbardziej niespodziewany skok zainteresowania kosmetykiem spowodowany wzmianką o nim w biografii księcia Harrego. Tym razem chodzi o błyszczyk do ust.

W przecieku z książki, opublikowanym w tabloidzie, Harry wspomina jeden „niezręczny moment”, kiedy Meghan poprosiła o pożyczenie trochę błyszczyku do ust Kate – co Harry opisuje jako „amerykańską rzecz”. Prośba pojawiła się przed ich wspólnym wystąpieniem na Royal Foundation Forum w 2018 roku. „Kate, zaskoczona, sięgnęła do torebki i niechętnie wyjęła małą tubkę” – napisał Harry. „Meg wycisnęła trochę na palec i nałożyła na usta. Kate skrzywiła się". Interakcja została ujawniona w kontrowersyjnej książce Harry‘ego „Spare”, która zawiera szereg rewelacji i prywatnych szczegółów dotyczących jego życia i rodziny.

Bezpośrednim skutkiem przecieku stała się wzmożona sprzedaż i zainteresowanie wspomnianym w książce błyszczykiem - Clarins Natural Lip Perfector w kolorze Apricot Shimmer.
 


Pojedyncza tubka błyszczyka kosztuje regularnie ok. 26 dolarów (ok. 80 zł w oficjalnym sklepie marki). W mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej postów związanych z, wydawałoby się, nieistotnym incydentem. Tradycyjne media również prześcigają się w informowaniu o zdarzeniu; Page Six, Cosmopolitan, Grazia Daily, The Sun, Daily Sun, Hindustan Times, a nawet Finance Yahoo! zabrały głos w dyskusji.

Eksperci rynkowi i zwykli internauci spodziewają się rosnącego zainteresowania produktem - „efekt Kate Middleton” to trend, który księżna regularnie powoduje i który ma istotny wpływ na sprzedaż poszczególnych produktów i marek. W 2018 roku badania Brand Finance wymieniły Catherine jako „Najpotężniejszą królewską influencerkę”, utrzymując, że elementy jej garderoby zwiększają atrakcyjność wśród 38 proc. amerykańskich kupujących.

Czytaj także: Trend makijażowy na Wednesday Addams napędza sprzedaż MAC

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 22:29