StoryEditor
Eksport
26.09.2017 00:00

Bandi uruchomi produkcję w Stanach Zjednoczonych

Producent kosmetyków profesjonalnych z podwarszawskiego Czosnowa postawi fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Ma nadzieję, że to ułatwi wejście na tamtejszy rynek i późniejszą z nim współpracę. 

Firma Bandi, po 30 latach działalności w kraju, szykuje się do otwarcia zagranicznego oddziału – zarówno biura sprzedaży jak i fabryki – donosi „Puls Biznesu”. Gazeta informuje także, że obecna zagraniczna sprzedaż firmy stanowi około 5 proc. produkcji. Główne rynki to Emiraty Arabskie, Kuwejt, Ukraina, Rumunia i Bułgaria. Kosmetyki Bandi trafiają do salonów kosmetycznych, ale także do sprzedaży detalicznej.

W Polsce kosmetyki Bandi poza salonami obecne są w drogeriach Hebe. — Przed czterema laty mieliśmy pewne obawy, czy sprzedaż poza salonami nie zepsuje przekazu. Chcieliśmy jednak zwiększyć dostępność produktów. Dziś oceniamy, że była to dobra decyzja. W podobny sposób chcemy postępować na rynkach zagranicznych. Szerokiej dystrybucji w wielu sieciach natomiast nie planujemy — powiedziała „Pulsowi Biznesu” Joanna Draniak-Kicińska, prezes Bandi.

W Stanach Zjednoczonych firma chce zacząć sprzedaż od salonów kosmetycznych, gdyż za oceanem jest to potężny rynek. – Chodzenie do kosmetyczki dla wielu amerykanek jest rutynową, obowiązkową pozycją w tygodniu – komentuje Joanna Draniak-Kicińska. Dodaje również, że ze względu na wysokie koszty administracyjne, wprowadzenie produktów do USA to trudne zadanie. W lepszej sytuacji prawnej i kosztowej są miejscowi producenci. Stąd pomysł, by na miejscu powstał zakład. Jego uruchomienie ma zająć dwa lata. Będzie się w nim odbywało konfekcjonowanie mas kosmetycznych, które przypłyną z Polski.

Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego potwierdziła gazecie, że sprzedaż na rynek Stanów Zjednoczonych wiąże się z wieloma problemami — kosmetyki zawierające substancje aktywne wymagają rozszerzonych badań klinicznych i podlegają złożonemu procesowi regulacji, bo są traktowane jak produkty apteczne. Produkcja na miejscu znosi tę barierę.

W eksportowych planach Bandi są tez Indie. Dział badań i rozwoju firmy pracuje właśnie nad specjalnymi formułami,  które będą odpowiedzią na potrzeby tamtejszych konsumentów.

Ubiegłoroczne przychody spółki wynoszą 16 mln zł. Bandi współpracuje z 3,2 tys. salonów kosmetycznych. Poza produkcją pod własną marką tworzy kosmetyki dla innych kosmetycznych graczy.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 12:50