Firma Bandi, po 30 latach działalności w kraju, szykuje się do otwarcia zagranicznego oddziału – zarówno biura sprzedaży jak i fabryki – donosi „Puls Biznesu”. Gazeta informuje także, że obecna zagraniczna sprzedaż firmy stanowi około 5 proc. produkcji. Główne rynki to Emiraty Arabskie, Kuwejt, Ukraina, Rumunia i Bułgaria. Kosmetyki Bandi trafiają do salonów kosmetycznych, ale także do sprzedaży detalicznej.
W Polsce kosmetyki Bandi poza salonami obecne są w drogeriach Hebe. — Przed czterema laty mieliśmy pewne obawy, czy sprzedaż poza salonami nie zepsuje przekazu. Chcieliśmy jednak zwiększyć dostępność produktów. Dziś oceniamy, że była to dobra decyzja. W podobny sposób chcemy postępować na rynkach zagranicznych. Szerokiej dystrybucji w wielu sieciach natomiast nie planujemy — powiedziała „Pulsowi Biznesu” Joanna Draniak-Kicińska, prezes Bandi.
W Stanach Zjednoczonych firma chce zacząć sprzedaż od salonów kosmetycznych, gdyż za oceanem jest to potężny rynek. – Chodzenie do kosmetyczki dla wielu amerykanek jest rutynową, obowiązkową pozycją w tygodniu – komentuje Joanna Draniak-Kicińska. Dodaje również, że ze względu na wysokie koszty administracyjne, wprowadzenie produktów do USA to trudne zadanie. W lepszej sytuacji prawnej i kosztowej są miejscowi producenci. Stąd pomysł, by na miejscu powstał zakład. Jego uruchomienie ma zająć dwa lata. Będzie się w nim odbywało konfekcjonowanie mas kosmetycznych, które przypłyną z Polski.
Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego potwierdziła gazecie, że sprzedaż na rynek Stanów Zjednoczonych wiąże się z wieloma problemami — kosmetyki zawierające substancje aktywne wymagają rozszerzonych badań klinicznych i podlegają złożonemu procesowi regulacji, bo są traktowane jak produkty apteczne. Produkcja na miejscu znosi tę barierę.
W eksportowych planach Bandi są tez Indie. Dział badań i rozwoju firmy pracuje właśnie nad specjalnymi formułami, które będą odpowiedzią na potrzeby tamtejszych konsumentów.
Ubiegłoroczne przychody spółki wynoszą 16 mln zł. Bandi współpracuje z 3,2 tys. salonów kosmetycznych. Poza produkcją pod własną marką tworzy kosmetyki dla innych kosmetycznych graczy.