Agencja ds. Konsumentów rządu Japonii nakazała firmie Amway Japan, zajmującej się marketingiem wielopoziomowym, zawieszenie transakcji na sześć miesięcy z powodu nielegalnego nagabywania. Po raz pierwszy firma została ukarana karą administracyjną za naruszenie określonego prawa ds. obrotu gospodarczego. W szczególności firma ma zakaz pozyskiwania nowych członków i zakupów towarów, a także zawierania umów.
Według agencji najpóźniej od marca zeszłego roku firma namawiała ludzi do kupowania produktów lub zarejestrowania się do członkostwa, nie mówiąc im, że zostaną zobowiązani do brania udziału w biznesie networkingowym. W wielu przypadkach członkowie Amway Japan nagabywali osoby, które znaleźli za pośrednictwem mediów społecznościowych lub podobnych aplikacji i stron, aby kupowali kosmetyki, urządzenia do oczyszczania powietrza lub inne produkty. W innych sytuacjach konsultanci i konsultantki Amway zachęcali do rejestrowania się w strukturach firmy bez podawania jej nazwy ani charakteru działalności.
Amaway zajmuje się marketingiem wielopoziomowym obejmującym produkty gospodarstwa domowego, takie jak zdrowa żywność i kosmetyki. Firma została założona w 1959 roku przez Jaya Van Andela i Richarda DeVosa. Od kwietnia 2019 roku do połowy września tego roku centra konsumenckie agencji w całej Japonii udzieliły porad dotyczących Amway Japan w sumie 953 osobom, z których 45 proc. miało powyżej 20 lat. Według strony internetowej Amway Japan sprzedaż w kraju kwitnącej wiśni wyniosła 97,5 miliarda jenów w 2020 roku.
Czytaj także: Amway wyprowadził się z Warszawy