StoryEditor
Biznes
11.02.2025 15:38

Domino’s wprowadza perfumy inspirowane pizzą pepperoni na Walentynki

Domino’s zaskoczyło swoich fanów niecodzienną premierą – na Walentynki 2025 marka wypuściła limitowaną edycję perfum Eau de Passion, inspirowaną popularną pizzą Pepperoni Passion. Zapach ma przyciągać miłośników pizzy kompozycją pikantnych nut przypraw, pieprzu oraz ciepłej, drzewnej bazy.

W ramach kampanii promującej Eau de Passion, Domino’s przygotowało sesję zdjęciową z udziałem Luke’a Debono, uczestnika brytyjskiej edycji programu Married at First Sight. Były kulturysta, znany ze swojej imponującej sylwetki, prezentuje na zdjęciach nowy zapach, spryskując swoje ciało buteleczką w kształcie pizzy. Kampania w humorystyczny sposób nawiązuje do poszukiwania namiętności – zarówno w miłości, jak i w jedzeniu.

Fani Domino’s, którzy chcą zdobyć 30-mililitrowy flakon perfum, mogą wziąć udział w konkursie na stronie internetowej marki. Rejestracja jest otwarta w dniach 10–17 lutego, a zwycięzcy otrzymają wyjątkowy zapach w limitowanej edycji. Choć produkt nie trafi do regularnej sprzedaży, jego nietypowy charakter przyciągnął uwagę miłośników pizzy i oryginalnych gadżetów.

Walentynki to kluczowy dzień dla Domino’s – każdego roku firma odnotowuje wzrost sprzedaży Pepperoni Passion o 50% w porównaniu do innych dni. W tym roku marka spodziewa się przygotować ponad milion pizz dla zakochanych na całym świecie. Wprowadzenie perfum Eau de Passion to kolejne nietypowe działanie marki, które łączy kulinarną pasję z kreatywnymi pomysłami na promocję. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa firmy, która wcześniej eksperymentowała z innowacjami takimi jak kombinezon grzewczy dla dostawców zimą czy jetpack umożliwiający dostawę pizzy na festiwalu w Glastonbury.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
11.02.2025 15:27
Boots rozszerza swój program recyklingu blistrów po lekach
Również w Polsce blistry po lekach nadal stanowią duży problem dla recyklinguSimone van der Koelen via Unsplash

Sieć drogeryjno-apteczna Boots, po udanym pilotażu programu recyklingu blistrów w Londynie i okolicach, zdecydowała się na rozszerzenie tego programu na cały kraj. Program obejmuje wszystkie opakowania blistrowe po lekach i witaminach, został wdrożony w ponad 800 drogeriach sieci na terenie Wielkiej Brytanii.

Uczestnicy programu lojalnościowego Boots Advantage Card mogą zdobyć 100 dodatkowych punktów (o wartości 1 funta) za każde pięć pustych opakowań blistrowych, dostarczonych do placówki objętej programem, i wydaniu tam co najmniej 5 funtów.

Boots zdecydował się na szersze wdrożenie programu po tym, jak w ubiegłym roku ponad 170 tys. klientów zdecydowało się na przystąpienie do wersji pilotażowej tego projektu. W 2024 roku program funkcjonował w wybranych placówkach sieci na terenie Londynu i południowo-wschodniej Anglii.

Recykling blistrów to rozszerzenie recyklingowej inicjatywy Boots, w ramach której klienci mogą oddać pięć pustych opakowań po produktach pro-zdrowotnych i kosmetycznych w zamian za 500 punktów Advantage Card (i wydaniu co najmniej 10 funtów).

Jak podkreśliła Candice Smith, zarządzająca sektorem ESG w ramach Boots, przyjmowanie leków, suplementów i witamin w opakowaniach typu blister jest powszechną częścią codziennego życia wielu osób, szczególnie w sezonie zimowym i szczycie przeziębień.

Wiemy dzięki naszemu programowi pilotażowemu, że ludziom zależy na rozwiązaniach w zakresie recyklingu pustych blistrów, dlatego teraz rozszerzamy program na miasta w całym kraju. Nie możemy się doczekać, aż materiały pochodzące z recyklingu zyskają nowe życie jako wyposażenie i urządzenia na placach zabaw – dodała Smith.

Również w Polsce, pomimo wprowadzenia kilka lat temu Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów, blistry po lekach nadal stanowią duży problem dla recyklingu. Ponieważ blister jest na ogół połączeniem dwóch różnych surowców (aluminium i tworzywo sztuczne), nie powinno się go wyrzucać do pojemników na tworzywa sztuczne, lecz do odpadów zmieszanych. 

Czytaj też: PMR: Cyfryzacja zmienia polski rynek sprzedaży OTC i suplementów [RAPORT]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
11.02.2025 14:31
Walia zakazuje sprzedaży chusteczek nawilżanych z plastikiem
Towfiqu barbhuiya

7 lutego 2025 roku Walia poinformowała Światową Organizację Handlu (WTO) o zamiarze wprowadzenia zakazu sprzedaży chusteczek nawilżanych zawierających plastik. Tym samym kraj ten dołącza do Anglii, Szkocji i Irlandii Północnej, które w drugiej połowie 2024 roku już wdrożyły podobne regulacje. Decyzja ta wpisuje się w szerszą strategię ograniczania jednorazowych tworzyw sztucznych w Wielkiej Brytanii.

Wprowadzenie zakazu w Walii oznacza, że przepisy obejmą całą Wielką Brytanię, eliminując tym samym plastikowe chusteczki nawilżane z brytyjskiego rynku. Światowa Organizacja Handlu została powiadomiona o planowanej regulacji, co jest standardową procedurą dla zmian wpływających na handel międzynarodowy. Warto zauważyć, że plastikowe chusteczki stanowią istotne źródło mikroplastiku w środowisku wodnym – szacuje się, że w samej Wielkiej Brytanii zużywa się rocznie około 11 miliardów sztuk tego produktu.

W przeciwieństwie do innych części Zjednoczonego Królestwa, gdzie zakaz ten stanowi odrębne regulacje, w Walii decyzja ta jest częścią nowelizacji już istniejącego prawa. Zakaz zostanie wprowadzony poprzez rozszerzenie Ustawy o ochronie środowiska (jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych) z 2023 roku. Dzięki temu nowe przepisy będą spójne z wcześniejszymi walijskimi regulacjami dotyczącymi ograniczenia jednorazowego plastiku.

Wprowadzenie tego zakazu to kolejny krok Walii w realizacji ambitnych celów środowiskowych. Kraj ten od lat wyróżnia się w Wielkiej Brytanii pod względem działań na rzecz recyklingu – w 2022 roku poziom recyklingu odpadów komunalnych wyniósł tam 65 proc., co było jednym z najwyższych wyników w Europie. Nowe regulacje mają na celu dalszą redukcję zanieczyszczenia plastikiem i ochronę ekosystemów wodnych przed negatywnym wpływem mikroplastików.

Czytaj także: Wielka Brytania wprowadza zakaz sprzedaży chusteczek nawilżanych z plastikiem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. luty 2025 15:45