StoryEditor
Biznes
22.06.2023 03:00

Coty szuka kapitału wśród inwestorów z Europy

Coty zapowiada spotkanie dla inwestorów zainteresowanych zakupem akcji firmy w ramach pakietu dual-listing / FB Coty
Firma Coty poinformowała, że w związku z niedawno ogłoszonym zamiarem przeprowadzenia notowania dual-listing na paryskiej giełdzie Euronext, zorganizuje spotkanie dla inwestorów zainteresowanych zakupem wystawionych tam akcji. Odbędzie się ono 6 lipca w Paryżu.

Firma Coty, której akcje są obecnie notowane na giełdzie amerykańskiej, zamierza przeprowadzić notowanie, także na paryskiej giełdzie Euronext (dual-listing). W związku z tym ogłosiła, że zorganizuje osobiste spotkanie dla inwestorów w Paryżu.

Wydarzenie ma zapewnić kompleksowy przegląd firmy Coty

Wydarzenie ma zapewnić kompleksowy przegląd firmy Coty i jej strategicznych filarów oraz propozycję ustalenia wartości dla europejskich inwestorów. Pod uwagę mają być wzięte „postępy firmy w umacnianiu jej pozycji jako globalnej potęgi kosmetycznej ze zdywersyfikowanym portfolio i wielokanałową ofertą”.

Firma zapowiada, że prezentacja będzie opierać się na najnowszych informacjach dla inwestorów i podkreślać „bogate dziedzictwo Coty oraz znaczące zaangażowanie w Europie”. Strategię firmy,  wyniki finansowe i możliwości rozwoju przedstawią na zapowiadanym spotkaniu Sue Y. Nabi, dyrektor generalny Coty, oraz Laurent Mercier, dyrektor finansowy.

Spotkanie z inwestorami odbędzie się 6 lipca w Paryżu

Spotkanie z inwestorami odbędzie się 6 lipca w Paryżu. Będzie też transmitowane na żywo na stronie relacji inwestorskich Coty.

Czytaj też: Coty rośnie w prestiżowych zapachach i masowej kolorówce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
22.01.2025 20:20
PZPK: Nowe rozporządzenie UE w sprawie opakowań wpłynie na branżę kosmetyczną
Opakowania są jednym z najważniejszych ogniw łańcucha produkcyjnego, którymi się zajmujemy – uważa szefowa Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Justyna Żerańskaarchiwum

Nowe rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR) zostało opublikowane 22 stycznia w Dzienniku Urzędowym UE. To jeden z głównych elementów Europejskiego Zielonego Ładu, które mocno wpłyną na branżę kosmetyczną.

To długo oczekiwane ramy prawne dotyczące opakowań, nad którymi pracowaliśmy przez ostatnie dwa lata – podkreślił Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (PZPK), komentując to wydarzenie na LinkedIn. 

Związek podkreśla, że rozporządzenie PPWR wprowadza dla branży kosmetycznej takie wymogi, jak:

  • obowiązek możliwości recyklingu opakowań według zharmonizowanych kryteriów,
  • obowiązek użycia recyklatów,
  • obowiązek minimalizacji opakowań w oparciu o szczegółowe kryteria i konieczność dokumentacji tego procesu dla każdego opakowania,
  • wprowadzenie obowiązkowego oznakowania opakowań – sposobu sortowania i przydatności do ponownego użycia,
  • ponowne użycie opakowań transportowych i zbiorczych,
  • ograniczenie niektórych formatów opakowań (np. miniaturowe produkty hotelowe),
  • ograniczenia stosowania opakowań z materiałów biodegradowalnych i kompostowalnych.

Przed nami w Polsce przede wszystkim wdrożenie nowego rozporządzenia do krajowego prawodawstwa i przygotowanie aktów wykonawczych/delegowanych, dotyczących oznakowania. Kosmetyczni trzymają więc nadal rękę na pulsie – podkreślono we wpisie. 

Z treścią rozporządzenia PPWR można zapoznać się tutaj 

Za niespełna trzy tygodnie wejdzie w życie rozporządzenie PPWR, dotyczące opakowań i odpadów opakowaniowych, które właśnie opublikowano w OJEU. Obowiązywać zaś będzie od 12 sierpnia 2026 roku. To zdecydowanie zwieńczenie długiego okresu prac naszego zespołu pod genialną batutą Ewy Starzyk

– skomentowała Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. 

Jak podkreśliła Justyna Żerańska, Ewa Starzyk jest osobą, która “weszła w świat opakowań w ciągu ostatnich dwóch lat i stała się ekspertką, broniącą naszych kosmetycznych interesów z ramienia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego".

Opakowania nigdy wcześniej nie były w centrum naszych prac regulacyjnych. Dzisiaj są jednym z najważniejszych ogniw łańcucha produkcyjnego, którymi się zajmujemy – dodała Justyna Żerańska. 

Czytaj też: Dr inż. Justyna Żerańska, PZPK: Konkurencyjność i innowacyjność europejskiego przemysłu drastycznie spadła [SONDA: Prognozy 2025]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
22.01.2025 13:17
Olga Gójska - nowym członkiem zarządu LM PAY
Olga Gójska został powołana na nowego członka zarządu firmy LM PAY S.A.mat.prasowe

Rada nadzorcza firmy LM PAY S.A., lidera w finansowaniu usług medycznych, powołała nowego członka zarządu. Została nim Olga Gójska, szefowa działów sprzedaży i obsługi klienta, która z ramienia zarządu będzie odpowiedzialna za obszary sprzedaży, marketingu, HR i back office.

Kandydaturę Olgi Gójskiej na stanowisko nowego członka zarządu zgłosił CEO firmy – Jakub Czarzasty. Motywując swoją decyzję, zwrócił on uwagę na duży wkład, jaki wniosła w dotychczasowy rozwój LM PAY S.A.

Olga pracuje w LM PAY S.A. od 2014 roku i w tym czasie wykazała się niezwykłą pomysłowością, a także odwagą i skutecznością w realizowaniu naszych celów. Na uwagę zasługuje również jej zaangażowanie oraz zdolność do budowania trwałych relacji, zarówno z klientami, jak i z resztą zespołu – mówi Jakub Czarzasty, CEO LM PAY S.A. – Jestem przekonany, że nowy rozdział w karierze Olgi to nowy etap w rozwoju naszej firmy – dodaje.

Ten awans to dla mnie nie tylko ogromne wyróżnienie, ale także dowód zaufania i uznania dla mojej dotychczasowej pracy, za co serdecznie dziękuję. To nowe wyzwanie, które motywuje mnie zarówno do dalszego rozwoju osobistego, jak i całej firmy. Cieszę się, że mogę aktywnie wpływać na kierunki rozwoju LM PAY S.A., dotychczas głównie na poziomie sprzedaży, a teraz również marketingu, HR i back office

– komentuje Olga Gójska.

Olga Gójska jest absolwentką Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Warszawie, gdzie ukończyła magisterium w zakresie zarządzania procesami i projektami. Swoją karierę w LM PAY S.A. zaczynała w firmowym call center, którym następnie kierowała, a w 2023 roku awansowała na stanowisko Dyrektora Sprzedaży i Obsługi Klienta. Nowa członek zarządu to liderka z silnymi kompetencjami przywódczymi i komunikacyjnymi. Doskonale rozumie potrzeby klientów i dba o wysoką jakość obsługi. Jej umiejętności interpersonalne motywują zespół, a znajomość technologii oraz strategiczne podejście wspierają efektywność działań firmy.

LM PAY S.A. to lider na rynku płatności odroczonych. Od 2010 roku współpracuje z klinikami, salonami i gabinetami z branży health & beauty w całej Polsce, oferując ich klientom odroczenie płatności za usługi medyczne i estetyczne lub rozłożenie ich na dogodne raty. 

Marki należące do firmy to MediPay i MediRaty. W listopadzie 2023 roku przedsiębiorstwo zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Düsseldorfie. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. styczeń 2025 01:02