
Kluczowym elementem tej ekspansji są dwa nowe huby logistyczne – w Polsce oraz we Włoszech. Pierwszy z nich to nowoczesne centrum dystrybucyjne w Mszczonowie pod Warszawą, które zajmuje 46 000 mkw powierzchni magazynowej. Drugi obiekt o powierzchni 18 000 mkw powstał w Bolonii i będzie obsługiwał cały włoski rynek. Oba centra zostały wyposażone w zaawansowane technologie automatyzacji, co pozwoli na efektywniejszą obsługę zamówień i usprawnienie procesów logistycznych.
Nowe magazyny będą funkcjonować w modelu omnichannel, zarządzając wspólnym zapasem dla zamówień B2C (e-commerce) oraz B2B (sprzedaż do sklepów stacjonarnych). W efekcie Grupa Douglas będzie mogła zaoferować swoim klientom jeszcze lepszą dostępność produktów oraz skrócony czas dostawy. Początkowo centra będą obsługiwać rynki krajowe, jednak w kolejnych etapach rozszerzą działalność na inne kraje regionu.
Według Julii Börs, prezeski Beauty & Luxury i dyrektor ESG w Arvato, rozszerzenie współpracy z Grupą Douglas stanowi ważny krok w realizacji strategii rozwoju obu firm. Nowe centra logistyczne nie tylko zwiększą efektywność operacyjną, ale także będą spełniać wysokie standardy zrównoważonego rozwoju. To kolejny etap w budowie silnej pozycji Grupy Douglas jako europejskiego lidera w segmencie beauty, który dąży do doskonalenia doświadczeń klientów zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i online.
Czytaj także: GXO Logistics i Versace przedłużają współpracę we Włoszech