StoryEditor

Visa definiuje handel na nowo – drogerie jak showroomy

Smart koszyk, smart katalog, smart lustro ułatwiające dobór i kupno okularów czy produktów kosmetycznych – w nowym centrum Visa Retail Experience Lab w Berlinie można zobaczyć rozwiązania technologiczne, które staną się standardem w niedalekiej przyszłości.

Eksperci Visa prognozują, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat tradycyjne sklepy przejdą rewolucję technologiczną. Stanie się to dzięki powszechnemu wykorzystaniu nowoczesnych technologii, które nie tylko ułatwią zakupy, ale zmienią podejście sprzedawców i konsumentów do procesu zakupowego.

O tym jak będą wyglądały nasze zakupy w niedalekiej przyszłości opowiedziała Suzan Kereere, global merchant client Visa podczas otwarcia Visa Retail Experience Lab w Berlinie.

Zakupy w kieszeni

W berlińskim laboratorium innowacji Visa są testowane rozwiązania zintegrowane ze smartfonami, z których już wkrótce będzie można skorzystać w sklepach, na ulicach i środkach transportu.

Twórcy technologii kierują się tym, że konsumenci cenią zarówno czas, jak i wygodę płacenia. Skupili się więc na uproszczeniu procesu płatności. Za pomocą odpowiednich aplikacji powiązanymi z kartami, płatności będą wymagały o wiele mniej czasu. Tym samym, dystans od podjęcia decyzji o zakupie do płatności zostanie maksymalnie skrócony.

Eksperci Visa zwrócili także uwagę na to, że znaczącą część naszego dnia zajmuje czas spędzony w drodze z domu do pracy i z powrotem. Było to impulsem do tego, aby zagospodarować ten czas w celu dokonania zakupów – np. w metrze czy autobusie.

W nowo otwartym centrum innowacji w Berlinie Visa zaprezentowała m.in. rozwiązanie, które łączy miejskie aplikacje transportowe z organizacjami płatniczymi. Jeżeli ktoś ma w smartfonie aplikację transportową, za pomocą której kupuje bilety czy planuję trasę przejazdu może podpiąć pod nią bazę sklepów i lokali znajdujących się po drodze. Aplikacja umożliwia zamówienie produktów, wybór miejsca, czas odbioru i formę płatności.

Mały format może więcej

Visa pokazała też, że zastosowanie nowoczesnych technologii może popchnąć do przodu segment sklepów małoformatowych. Wyznaczyła tym samym kierunek rozwoju handlu detalicznego, bo dzięki odpowiednim aplikacjom nie będzie potrzeby utrzymywać większe obiekty handlowe.

Eksperci firmy prognozują, że przyszłość sklepów to tzw. showroomy z ograniczonym asortymentem. Natomiast wybrać produkty i zapłacić będzie można na ekranach multimedialnych.

Visa prognozuje, że z testowanych obecnie rozwiązań będziemy mogli korzystać masowo już za około 10 lat. Mimo że e-commerce zajmuje coraz mocniejszą pozycję na całym świecie, handel tradycyjny obroni się dzięki nowym rozwiązaniem, które odpowiadają na potrzeby współczesnych konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 13:41