StoryEditor

Ulta Beauty w obliczu pozwu w związku z rzekomym użyciem „powtarzania sesji”

Ulta Beauty czeka na proces w związku z pozwem zbiorowym motywowanego domniemanym użyciem przez firmę oprogramowania do odtwarzania sesji na swojej stronie internetowej. Oprogramowanie do śledzenia naciśnięć klawiszy zapewnia użytkownikowi możliwość odtworzenia podróży odwiedzającego na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej.

Ulta Beauty, amerykańska sieć drogerii, została pozwana w związku z podejrzewanym użyciem technologii śledzenia użykowników jej strony internetowej i aplikacji. Technologia ta nazywana jest "powtarzaniem sesji" i umożliwia prześledzenie drogi gościa przez cały proces zapoznawania się treściami. Może to obejmować widok ekranu, dane wprowadzone przez użytkownika i dzienniki zdarzeń sieciowych. Firmy korzystają z technologii odtwarzania sesji, aby zrozumieć, w jaki sposób klienci korzystają z ich witryn internetowych, i poprawić działanie tych witryn. Korzystanie z oprogramowania narusza kalifornijską ustawę o naruszaniu prywatności i federalną ustawę o podsłuchach.

„Powtarzanie sesji” spotkało się z kontrowersjami ze względu na potencjalne zagrożenia, jakie stwarza dla prywatności w Internecie. W 2021 roku Kalifornia i Floryda stały się polami bitewnymi dla nowej partii pozwów o naruszenie prywatności danych, które początkowo wniesiono w 2020 roku. Powodowie i powódki złożyli około 80 spraw o odszkodowanie od zewnętrznych firm analitycznych i operatorów witryn internetowych, twierdząc, że korzystanie z wszechobecnego oprogramowania analitycznego innych firm stanowił, zgodnie z definicją prawną, nielegalny podsłuch. Pomimo tej wczesnej fali sporów sądowych, tylko 10 z tych spraw pozostaje w toku.

Skarga na Ulta Beauty została wniesiona przez Kancelarię Adwokacką Daniela G. Shay‘a oraz Swigart Law Group. Stanowi ona część fali spraw skupiających się na technologii śledzenia sieci, która potajemnie przechwytuje dane i komunikację użytkowników. Pozew został złożony w Sądzie Okręgowym Południowej Kalifornii.

Czytaj także: Ulta Beauty odnotowuje rekordowy pierwszy kwartał ze sprzedażą wyższą o 65,2 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 13:48
Empik testuje empikomaty – własne automaty paczkowe
Empikomat - automat paczkowy Empiku. Na razie wprowadzony testowo do czterech salonów tej siecifot. Empik

Empik testuje własne automaty paczkowe. Na razie znalazły się one w czterech salonach Empiku. Jeśli klienci je zaakceptują – pojawią się w kolejnych.

Empik – sieć detaliczna i platforma marketplace – odpowiada na preferencje polskich konsumentów, którzy sami lubią odbierać towary zamówione online w dowolnym czasie i miejscu, i wprowadza własne automaty paczkowe.

Empikomaty – jak je nazywa – stanęły obecnie w czterech miejscach, gdzie Empik ma swoje salony: w Legionowie przy ul. Piłsudskiego oraz w centrach handlowych Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.

Na razie klienci sami nie mogą wybrać tej opcji dostawy kupując na empik.com. Jeśli jednak zamówienie z odbiorem w salonie salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce empikomatu. Po fazie testowej, jeśli usługa przypadnie do gustu klientom, empikomaty zostaną wprowadzone do kolejnych salonów Empiku.

Jak podaje detalista, pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco – ponad 75 proc. klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i woli odbierać przesyłkę z automatu niż w kasie.

Czytaj także: Empik wprowadza pilotażowo płatności przez skanowanie tęczówki oka

Wydaje się to oczywiste. Odbiór przy kasie wiąże się z oczekiwaniem w kolejce i całą procedurą obsługi. Natomiast jeśli empikomaty działają tak jak paczkomaty InPostu to odbiór przesyłki powinien potrwać kilka sekund. Rozwiązanie to nie tylko jest wygodne dla klientów ale również powinno ułatwić obsłudze salonów Empik zarządzanie zamówieniami złożonymi online.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport. Niedawno Empik wprowadził markę własną w kosmetykach i produktach do domu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. sierpień 2024 15:05