Zakupy społecznościowe – social shopping – robią coraz większą karierę. Analitycy spodziewają się złotych czasów dla tej formy e-commerce. Z tego trendu od jakiegoś czasu korzysta Instagram, który rozwija narzędzia służące do kupowania produktów prezentowanych przez detalistów bezpośrednio z poziomu serwisu. Udostępnia je firmom, ale także własnej społeczności influencerów.
– Jesteśmy w firmie Sephora podekscytowani możliwością współpracy z Instagramem przy projekcie, który dostarczy konsumentom unikalne doświadczenia zakupów społecznościowych. Nasi klienci na wiele sposobów angażują się w mediach społecznościowych – czerpią z nich inspirację, otrzymują wskazówki od ekspertów, dowiadują się o nowych trendach – szukamy zatem nowych sposobów, by uprzyjemnić im podróż po krainie urody. Jesteśmy podekscytowani faktem, że oddajemy konsumentom usługę płatności na Instagramie – to nowy, wygodny sposób bezpiecznego i bezpośredniego płacenia za towary z naszej oferty – powiedziała Carolyn Bojanowski, starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. e-commerce w firmie Sephora.
Sephora kilka lat temu zaczęła wdrażać rozwiązania łączące sprzedaż stacjonarną ze światem online. Należy do nich m.in, wirtualne testowanie odcieni produktów.
Dzięki usłudze klienci będą mogli kupować i płacić za zakupy bez wychodzenia z aplikacji Instagram. Zakupy te zostaną objęte firmowym programem lojalnościowym. Sephora będzie też świadczyć konsumentom usługi okołosprzedażowe, w tym także przyjmowanie zwrotów.