StoryEditor

Rossmann ma kasy samoobsługowe już w 800 drogeriach

Pod koniec kwietnia sieć Rossmann miała zainstalowane kasy samoobsługowe już w 800 na 1360 drogerii w Polsce - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

To oznacza, że urządzenia są już obecne w około 60 proc. punktach handlowych Rossmanna w naszym kraju. Sieć wdrożyła jak dotąd 1314 sztuk kas samoobsługowych, co daje średnio 1,65 kasy samoobsługowej na drogerię, do której wstawiono maszynę, a także 0,97 kasy samoobsługowej na każdą placówkę Rossmanna w Polsce.

Przypomnijmy, że Rossmann testy kas samoobsługowych rozpoczął w 2017 r. Pokazuje to, że tempo wdrożeń urządzeń w całej sieci jest imponujące. Rossmann przez wiele miesięcy był pod tym względem liderem całego handlu detalicznego w Polsce, jednak w pierwszych miesiącach 2020 r. został przegoniony przez Biedronkę.

Chcesz dowiedzieć się więcej o kasach samoobsługowych? Zachęcamy do zapoznania się z raportem "Kasy samoobsługowe w handlu w Polsce 2020. Stan gry, wyzwania i prognozy", przygotowanym przez zespół dziennikarzy portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Z lektury raportu dowiesz się m.in.:

  • Jak wyglądają plany instalacji kas samoobsługowych w Biedronce? W ilu sklepach dyskontowej sieci kasy samoobsługowe były obecne na koniec 2019 r., w ilu na koniec kwietnia 2020 r., a w ilu będą dostępne na koniec 2020 r.?
  • Czy koronawirus będzie miał wpływ na plany inwestycyjne sieci handlowych w obszarze kas samoobsługowych?
  • Które spożywcze sieci handlowe już wdrożyły kasy samoobsługowe? Które prowadzą pilotaż rozwiązania? Które otwarcie deklarują, że nie są zainteresowane kupnem urządzeń?
  • Co w kwestii kas samoobsługowych robią Biedronka, Lidl, Żabka, Kaufland, Carrefour, Tesco i inne sieci handlowe?
  • Dlaczego nie tylko międzynarodowi detaliści, ale również mniejsze, polskie sieci spożywcze inwestują w kasy samoobsługowe?
  • Czy kasy samoobsługowe będą jedynie chwilową modą i przystankiem na drodze do sklepów autonomicznych?
  • Jakie zaawansowane rozwiązania testowane są przez Jeronimo Martins w Portugalii, przez Grupę Tesco w Wielkiej Brytanii i przez Amazon Go w USA?
  • Czym są nanosklepy i kiedy pojawią się w Polsce?
  • Co handel spożywczy może podpatrzeć u sieci non-food w temacie kas samoobsługowych?
  • Czy kasy samoobsługowe mogą stać się sprawą polityczną? Kto i gdzie chce decydować o ich wdrożeniach w drodze... referendum?

Licząca ponad 60 stron publikacja to kompendium wiedzy o kasach samoobsługowych w branży spożywczej. Raport dedykowany jest menedżerom sieci handlowych chętnym do podejrzenia działań konkurencji i przyjrzenia się aktualnym trendom, osobom odpowiedzialnym za wdrażanie innowacji i nowych technologii w sklepach, badaczom rynku, a także wszystkim innym osobom zainteresowanym tematyką kas samoobsługowych. Jeśli czekają Cię decyzje biznesowe związane z kasami samoobsługowymi, lektura naszego raportu powinna pomóc Ci w ich podjęciu.

 
 
 
 
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2024 04:23