Prada wykorzystała sztuczną inteligencję (AI) do stworzenia materiałów wizualnych do swojej nowej kampanii w mediach społecznościowych, która obejmuje pięć najpopularniejszych zapachów marki: Prada Paradoxe, Luna Rossa Ocean, Infusion d’Iris, L’Homme i Amber Femme. W ramach kampanii wykonano zdjęcia zapachów i dokonano ich reinterpretacji za pomocą technologii sztucznej inteligencji, aby stworzyć „wizualizacje z nową percepcją”.
Aby ożywić tę koncepcję, Prada Beauty współpracowała z fotografem martwej natury Johannem Besse, aby uchwycić lewitujące flakony perfum. Obrazy zostały następnie wstrzyknięte do narzędzia AI Image Generator opartego na algorytmie głębokiego uczenia się, przeszkolonego na dużym zbiorze danych obrazów i odpowiednich opisów, które generuje realistyczne obrazy z tekstu, przesuwając granice kreatywności w celu stworzenia nowych wersji oryginalnych obrazów studyjnych. Ostatnim elementem projektu kampanii są „błędy” AI jako alternatywne wersje głównego obrazu. Kampania społeczna trwa wyłącznie na koncie Prada Beauty na Instagramie od 5 kwietnia do końca maja.
To nie pierwsza wyprawa Prady do świata sztucznej inteligencji w celu promowania swoich zapachów. Marka przedstawiła wirtualną influencerkę Candy jako twarz swojego zapachu o tej samej nazwie w 2021 roku, który podobno został zainspirowany pokoleniem TikTok.
Czytaj także: Kolejna wirtualna influencerka; tym razem od flaconi i L‘Oréal Luxe