Nowe interaktywne, bezdotykowe funkcje testowania kosmetyków są sterowane gestami i wykorzystują aktywację głosową, podczas gdy testujący pozostają poza sklepem z powodu epidemii. W międzyczasie wprowadzono też wykrywanie maski na twarzy, aby zapewnić zgodność z zasadami BHP w sklepie. Ta funkcja handlu detalicznego rozpoznaje, czy konsument nosi maseczkę na twarz i dopasowuje wirtualny makijaż do obszaru wokół maski, umożliwiając noszenie ochrony twarzy podczas zakupów.
- Ponieważ marki kosmetyczne nadal dostosowują się do "nowej normalności" w handlu detalicznym kosmetykami, w tym do wymagań dotyczących maseczek, konieczne jest wprowadzenie innowacji w zakresie technologii kosmetycznych, aby zapewnić bezpieczne, bezdotykowe zakupy, których oczekują konsumenci produktów kosmetycznych - powiedziała Alice Chang, założyciel i dyrektor generalna Perfect Corp.
- Nasze nowe, bezdotykowe, wirtualne rozwiązania do testowania makijażu pomogą markom kosmetycznym budować doświadczenia zakupowe w sklepach w oparciu o cyfrową interakcję z konsumentami, zapewniając wirtualne, bezdotykowe metamorfozy, przy jednoczesnym przestrzeganiu surowych norm bezpieczeństwa i higieny.
To nie jedyna innowacja na rynku najnowszych technologii w świecie beauty. Miesiąc temu właściciel aplikacji YouCam Makeup uruchomił interaktywne rozwiązanie do transmisji na żywo w rzeczywistości rozszerzonej, aby pomóc markom nawiązać kontakt z konsumentami.
W badaniu przeprowadzonym przez First Insight prawie 80 proc. ankietowanych kobiet stwierdziło, że nie czułoby się komfortowo korzystając z testerów kosmetyków w sklepie,ten pogląd podziela też ponad 60 proc. mężczyzn.