StoryEditor

Neonail udostępnił aplikację mobilną do przymierzania manicure marki

Marka Neonail, oferująca lakiery hybrydowe, stworzyła aplikację mobilną, która umożliwia przymierzanie produktów do stylizacji paznokci w telefonie. Color Match jest rozbudowana, kompleksowa i oferuje wyjątkowo wysoką jakość obrazu.

Neonail to marka należąca do Cosmo Group, której zespół wdrożył intuicyjną i rozbudowaną aplikację wykorzystującą potencjał rozszerzonej rzeczywistości oraz uczenia maszynowego. Pozwala ona w trybie rzeczywistym i w wysokiej jakości obrazu nanieść kolorowe produkty do manicure – lakiery, żele, produkty do zdobień, w tym również z wykończeniem brokatowym, pyłki oraz skomplikowane, fantazyjne wzory i naklejki – na paznokcie.

Aplikacja daje też możliwość wyszukania produktów nie tylko po kolorze, czy odcieniu, ale też skanując kod kreskowy. W przymierzalni Color Match Neonail wybrany produkt można też dodać do koszyka, natomiast zamówienie składane jest po automatycznym przekierowaniu na stronie internetowej neonail.pl.

Pomysł na wykorzystanie nowoczesnych technologii do sprzedaży produktów Neonail powstał w czasie pandemii, która przyspieszyła  rozwój e-commerce.

– Gdy zakupy internetowe stały się normą, powstał pomysł na implementację rozwiązania, które pomoże klientom podjąć decyzje zakupowe i dobrać kolor lakieru w domu. Pełna analityka podłączana do aplikacji pomaga badać zachowania konsumenckie i dostosować ofertę Neonail do potrzeb klientów – informuje właściciel marki.  

Firma Cosmo Group ma też nadzieję, że aplikacja uatrakcyjni ofertę Neonail.

– Transformacja cyfrowa ciągle trwa, a my wyprzedzamy działania konkurencji, dostosowują się do potrzeb klientów. Dbamy nie tylko o wysoką jakość produktów, ale również szukamy innowacyjnych rozwiązań służących ich promocji. Dzięki aplikacji Color Match Neonail można w mgnieniu oka przetestować odcień lakieru czy produktu do zdobień i dobrać swój idealny kolor do karnacji lub stylizacji użytkowniczki – podkreśla Magdalena Stoińska, PR manager Cosmo Group.

W pracach nad aplikacją szczególnie ważne było jak najbardziej realne odwzorowanie kolorów, których odcień nie zmienia się w zależności od oświetlenia. Aby uzyskać najwyższą jakość obrazu i efektu przeniesienia kolorów, czy zdobień wdrożony został machine learnig.

– Przeanalizowaliśmy i dopasowaliśmy ponad 100 modeli efektu nanoszenia koloru, dzięki temu pokazujemy trójwymiarowość efektu manicure: wypukłość, cienie przy skórkach, błysk i dopasowujemy kształt nanoszonego koloru do naturalnego kształtu paznokci prezentowanych w przymierzalni w trybie rzeczywistym. To było jedno z największych wyzwań przy pracy przy tym projekcie – zdradza Magdalena Bednarkiewicz, senior project manager Cosmo Group.

Za współtworzenie oprogramowania oraz rozwiązań z zakresu uczenia maszynowego odpowiedzialna była firma Netguru, która projektuje intuicyjne i przyjazne rozwiązania cyfrowe.

Neonail to jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji paznokci. Od 2006 roku rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą. Oferuje ponad 400 kolorów lakierów hybrydowych i klasycznych. Należy do firmy Cosmo Group, która ma w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Mylaq i Neo Make Up.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.12.2024 14:47
ID Logistic: Wysokie koszty barierą we wdrażaniu AI w logistyce kontraktowej
fot. Shutterstock

Ponad połowa firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej, dostrzega w AI narzędzie do usprawnienia operacji, a 40 proc. zwraca uwagę na możliwość obniżenia wydatków – wynika z najnowszego raportu ID Logistics „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?”. Mimo to, jedynie co piąta firma aktywnie korzysta z rozwiązań opartych na AI, głównie ze względu na wysokie koszty wdrożeń, które dla 55 proc. respondentów stanowią główną barierę.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wykorzystuje tylko 21 proc. badanych firm. Wśród aktywnie wykorzystujących tę technologię dominują przedstawiciele sektora e-commerce (28 proc. firm z tej branży). Do wdrażania tej technologii bardziej skłonne są też przedsiębiorstwa, które osiągnęły w 2023 roku przychody powyżej 20 mln zł, a swoją działalność prowadzą w Polsce i Unii Europejskiej (33 proc.).

Korzyści z wdrażania AI

Zdaniem większości ankietowanych przedstawicieli firm, wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest warunkiem decydującym o ich przetrwaniu na rynku. Co trzeci pytany uważa jednak, że firma, w której pracuje powinna stale inwestować w oparte o tę technologię rozwiązania, ponieważ redukują one koszty operacyjne firmy.

– Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, wywierając znaczący wpływ na wszystkie sektory gospodarki, w tym także logistykę. Dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, firmy mogą uzyskać wyraźny wzrost efektywności operacyjnej. Takie oczekiwania widzimy także w odpowiedziach respondentów biorących udział w badaniu na potrzeby naszego raportu. Jednocześnie, kluczowe dla logistyki jest wprowadzanie niezawodnych rozwiązań, które gwarantują stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw – komentuje Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska.

Jak wynika z odpowiedzi przedstawicieli branż badanych na potrzeby raportu, najważniejszą korzyścią płynącą z wdrażania sztucznej inteligencji jest przyspieszenie procesów (57 proc.) oraz redukcja kosztów (40 proc.). Taka automatyzacja powtarzalnych zadań pozwala firmom na efektywniejsze zarządzanie zasobami, wpływając na poprawę wydajności operacyjnej. Dodatkowo, 37 proc. przedsiębiorstw widzi duży potencjał AI w optymalizacji ich logistyki. Do innych zalet wdrożeń AI zaliczają się dokładniejsze statystyki i raportowanie (32 proc.), zmniejszenie liczby błędów (31proc.), zwiększenie bezpieczeństwa (22 proc.) oraz lepsze pozyskiwanie danych (22 proc.).

Co hamuje wdrażanie AI?

Wysokie koszty są największą barierą we wdrażaniu AI dla 55 proc. przedsiębiorstw biorących udział w badaniu. Wydatki często wiążą się z koniecznością modernizacji istniejącej infrastruktury oraz integracji nowych rozwiązań z aktualnymi procesami.

39 proc. firm ma problem z implementacją AI w dotychczasowych strukturach operacyjnych.

44 proc. respondentów wyraża obawy związane ze zbyt szybkim rozwojem sztucznej inteligencji. Taki pogląd podzielają badani, z wszystkich branż, niezależnie od wielkości firmy czy rynku, w którym działają. Niepewność rodzi w nich wpływ AI zarówno na przyszłość zatrudnienia, jak i w kontekście długofalowych konsekwencji wdrożeń.

Raport "Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?" został zrealizowany na zlecenie ID Logistics, w trzecim kwartale 2024 roku, przez agencję badawczą K+ Research by Insight Lab. Projekt został przeprowadzony z wykorzystaniem triangulacji metod badawczych. W jego ramach zrealizowano badania ilościowe oraz jakościowe klientów B2B metodą ankiety telefonicznej wspomaganej komputerowo (CATI). W badaniu ilościowym wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej. Dobór próby badawczej miał charakter losowo-kwotowy. Założenie kwot dotyczyło branży oraz zakresu obowiązków respondentów w ramach firmy, w której pracują.

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,75 mld EUR w 2023 r. ID Logistics zarządza 400 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zespół ID Logistics tworzy 38 000 pracowników.  

ID Logistics Polska S.A. specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla branży retail, FMCG, e-commerce, beauty, fashion i dóbr luksusowych. Zarządza obecnie 29 centrami logistycznymi i 14 centrami przeładunkowymi, o powierzchni magazynowej ponad 1,2 mln mkw., przeznaczonej dla realizacji projektów: B2B, e-commerce oraz multichannel.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Osmo wprowadza rewolucję w walce z podróbkami dzięki sztucznej inteligencji — robotycznemu "nosowi"
Dzięki precyzyjnej technologii opartej na analizie chemicznej i ogromnych zbiorach danych, nowatorskie urządzenia mogą zrewolucjonizować proces weryfikacji autentyczności produktów.DALL-E

Firma Osmo, specjalizująca się w cyfrowej olfaktometrii, zaprezentowała innowacyjne sensory zapachowe oparte na sztucznej inteligencji. Nowa technologia pozwala z niespotykaną precyzją wykrywać autentyczność produktów, co może zrewolucjonizować globalne łańcuchy dostaw.

Osmo połączyło zaawansowane chemiczne sensory z algorytmami sztucznej inteligencji, które zostały przeszkolone na ogromnych zestawach danych. Dzięki temu sensory potrafią rozpoznać subtelne wzorce zapachowe, ignorując jednocześnie zapachy tła. W praktyce oznacza to możliwość udzielania jednoznacznych odpowiedzi na pytania o autentyczność produktu. Technologia ta jest szczególnie przydatna w czasach, gdy rynek boryka się z ogromną skalą podróbek – według danych OECD, podróbki stanowią nawet 3,3 proc. globalnego handlu.

Zastosowanie sensorów Osmo w łańcuchach dostaw detalistów może znacząco usprawnić procesy autentykacji. Urządzenia te pozwalają na szybkie i niezawodne potwierdzenie oryginalności produktów, co minimalizuje ryzyko pomyłek i strat finansowych. “Nasze sensory AI działają tam, gdzie tradycyjne metody zawodziły. Pomagają zarówno firmom, jak i klientom upewnić się, że otrzymują to, za co płacą i na co zasługują” – podkreśla Alex Wiltschko, CEO i założyciel Osmo.

Technologia Osmo wyróżnia się możliwością identyfikacji unikalnych „chemicznych odcisków palców” produktów, co pozwala wykrywać odchylenia od oczekiwanych składów chemicznych. Sensory są zaprojektowane tak, aby dostosowywać się do różnych środowisk i spełniać specyficzne standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu mogą być wykorzystywane nie tylko do walki z podróbkami, ale również do identyfikacji zanieczyszczonych lub niebezpiecznych materiałów. Rozwiązania takie mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki chronione są zarówno marki, jak i konsumenci.

Czytaj także: EUIPO: połowa Polaków i Polek ma problem z odróżnieniem podrobionego produktu od oryginału

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 11:48