Neonail to marka należąca do Cosmo Group, której zespół wdrożył intuicyjną i rozbudowaną aplikację wykorzystującą potencjał rozszerzonej rzeczywistości oraz uczenia maszynowego. Pozwala ona w trybie rzeczywistym i w wysokiej jakości obrazu nanieść kolorowe produkty do manicure – lakiery, żele, produkty do zdobień, w tym również z wykończeniem brokatowym, pyłki oraz skomplikowane, fantazyjne wzory i naklejki – na paznokcie.
Aplikacja daje też możliwość wyszukania produktów nie tylko po kolorze, czy odcieniu, ale też skanując kod kreskowy. W przymierzalni Color Match Neonail wybrany produkt można też dodać do koszyka, natomiast zamówienie składane jest po automatycznym przekierowaniu na stronie internetowej neonail.pl.
Pomysł na wykorzystanie nowoczesnych technologii do sprzedaży produktów Neonail powstał w czasie pandemii, która przyspieszyła rozwój e-commerce.
– Gdy zakupy internetowe stały się normą, powstał pomysł na implementację rozwiązania, które pomoże klientom podjąć decyzje zakupowe i dobrać kolor lakieru w domu. Pełna analityka podłączana do aplikacji pomaga badać zachowania konsumenckie i dostosować ofertę Neonail do potrzeb klientów – informuje właściciel marki.
Firma Cosmo Group ma też nadzieję, że aplikacja uatrakcyjni ofertę Neonail.
– Transformacja cyfrowa ciągle trwa, a my wyprzedzamy działania konkurencji, dostosowują się do potrzeb klientów. Dbamy nie tylko o wysoką jakość produktów, ale również szukamy innowacyjnych rozwiązań służących ich promocji. Dzięki aplikacji Color Match Neonail można w mgnieniu oka przetestować odcień lakieru czy produktu do zdobień i dobrać swój idealny kolor do karnacji lub stylizacji użytkowniczki – podkreśla Magdalena Stoińska, PR manager Cosmo Group.
W pracach nad aplikacją szczególnie ważne było jak najbardziej realne odwzorowanie kolorów, których odcień nie zmienia się w zależności od oświetlenia. Aby uzyskać najwyższą jakość obrazu i efektu przeniesienia kolorów, czy zdobień wdrożony został machine learnig.
– Przeanalizowaliśmy i dopasowaliśmy ponad 100 modeli efektu nanoszenia koloru, dzięki temu pokazujemy trójwymiarowość efektu manicure: wypukłość, cienie przy skórkach, błysk i dopasowujemy kształt nanoszonego koloru do naturalnego kształtu paznokci prezentowanych w przymierzalni w trybie rzeczywistym. To było jedno z największych wyzwań przy pracy przy tym projekcie – zdradza Magdalena Bednarkiewicz, senior project manager Cosmo Group.
Za współtworzenie oprogramowania oraz rozwiązań z zakresu uczenia maszynowego odpowiedzialna była firma Netguru, która projektuje intuicyjne i przyjazne rozwiązania cyfrowe.
Neonail to jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji paznokci. Od 2006 roku rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą. Oferuje ponad 400 kolorów lakierów hybrydowych i klasycznych. Należy do firmy Cosmo Group, która ma w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Mylaq i Neo Make Up.