StoryEditor

Natura&Co, właściciel Avon i The Body Shop, inwestuje w technologie przyszłości

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja, to jedne z największych wyzwań stojących przed firmami działającymi w sektorze beauty. Firma Natura&Co, właściciel The Body Shop, Aesop i Avon zainwestowała w nowoczesne technologie, aby dotrzymać kroku globalnej ekspansji oraz zapewnić wielokanałową obsługę klientów w sklepach stacjonarnych, kanałach online i za pośrednictwem konsultantów.

Do końca 2027 roku globalny rynek kosmetyków do pielęgnacji skóry osiągnie wartość 89 550 mln USD, rosnąc średniorocznie 7,1 proc. w latach 2021-2027 – wylicza firma badawcza Industry Research. Piękno to potężny biznes, w którym coraz większą rolę odgrywają zrównoważony rozwój i cyfryzacja – największe wyzwania współczesności. W odpowiedzi na nie, potentat kosmetyczny Natura&Co wdrożył rozwiązania z oferty SAP Business Technology Platform, wspierające globalny ekosystem firmy, który składa się obecnie z 35 tys. pracowników i współpracowników w ponad 100 krajach oraz około 200 milionów klientów.

Tendencjom wzrostowym w branży cosmetic skin care towarzyszy coraz większa świadomość konsumentów w zakresie produktów przyjaznych środowisku. Według danych Research and Markets światowy rynek kosmetyków naturalnych zwiększy się w latach 2022-2026 o 56,06 mld USD osiągając, w okresie objętym prognozą, średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 14,65 proc. Realizacja obietnicy dotyczącej zrównoważonego pozyskiwania składników przy jednoczesnym zaspokojeniu popytu na produkty upiększające to wyzwanie, przed którym stanęła Natura&Co. Po przejęciu firm The Body Shop, Aesop i Avon firma potrzebowała odpowiedniej technologii, aby dotrzymać kroku globalnej ekspansji oraz zapewnić wielokanałową obsługę klientów w sklepach stacjonarnych, kanałach online i za pośrednictwem konsultantów.

Natura&Co, obecna na rynku od ponad 50 lat, stosująca naturalne składniki pozyskiwane w sposób etyczny i ochraniająca (stan na 2021) 2 mln hektarów brazylijskich lasów deszczowych, zaczynała jako gracz regionalny. Przejmując kolejne marki kosmetyczne szukała narzędzi, które scalą wszystkie spółki w ramach jednej ogólnoświatowej grupy, przy jednoczesnym poszanowaniu i zaspokojeniu indywidualnych potrzeb każdej z nich.

W ramach oferty SAP Business Technology Platform ujednolicono oraz zautomatyzowano zarządzanie danymi, a także uzyskano pełną przejrzystość działań operacyjnych. Cyfrowa technologia wsparła także społeczno-środowiskową transformację marki.

– W miarę, jak Natura&Co przekształca się w globalną firmę kosmetyczną, SAP pomagał nam stać się inteligentnym przedsiębiorstwem, łącząc nasze firmy, klientów i dostawców w odpowiedzialny społecznie sposób, mówi João Paulo Ferreira, CEO, Natura&Co, Latin America.

Inteligentna modernizacja opierała się na kilku filarach. Jednym z nich było wsparcie zrównoważonego łańcucha dostaw. Wszystkie dane związane z pozyskiwaniem surowców są gromadzone i analizowane w czasie rzeczywistym. W ten sposób rozwiązanie SAP S/4HANA pomaga skuteczniej przewidywać poziom popytu. Z kolei SAP Ariba – platforma chmurowa do zarządzania procesem zakupowym – umożliwiła firmie Natura zaangażowanie tysięcy autoryzowanych partnerów i pozyskiwanie najbardziej naturalnych produktów w sposób uczciwy wobec lokalnych społeczności. Z siecią Natura&Co współpracuje 5 tys. rodzin żyjących na terenie brazylijskich lasów deszczowych (dane za 2020).

Po złożeniu zamówienia możliwości geoprzestrzenne platformy SAP Cloud Platform pozwalają kontrolować drogę produktów z fabryki pod drzwi konsumenta, dodatkowo wspierając obszar customer experience. Innym, równie istotnym elementem procesu zmian było podniesienie doświadczeń pracowników. Rozwiązanie SAP SuccessFactors Performance & Goals umożliwiło ich ścisłą współpracę z menedżerami w zakresie bieżącego wyznaczania i śledzenia celów sprzedażowych oraz indywidualnych ścieżek sukcesu.

– Zwiększenie integracji przedsiębiorstw jest dziś priorytetem o krytycznym znaczeniu. Łącząc zarządzanie danymi, analitykę, sztuczną inteligencję i automatyzację w jednym, ujednoliconym środowisku chmurowym firmy mają szansę uwolnić swój potencjał biznesowy oraz przyspieszyć wprowadzanie kolejnych innowacji. W przypadku marki Natura&Co standaryzacja procesów i pełna przejrzystość wszystkich operacji przyniosły korzyści w zakresie zrównoważonego planowania produkcji, zarządzania dostawami oraz sprzedaży – wyjaśnia Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu SAP Polska.

Według raportu Enterprise Strategy Group 83 proc. ankietowanych specjalistów z branży IT na całym świecie twierdzi, że poprawa integracji systemów w przedsiębiorstwie jest priorytetowym zadaniem do wykonania w ciągu maksymalnie dwóch najbliższych lat.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Cosmetics & Toiletries: W kwestii ewaluacji sensorycznej ekspertom wierzymy jako branża bardziej niż metodom instrumentalnym
CDC

Serwis Cosmetics & Toiletries przeprowadził badania ankietowe dotyczące metod oceny sensorycznej kosmetyków stosowanych przez producentów. Wyniki badań ukazują preferencje branży w zakresie testowania produktów pod kątem odczuć użytkowników, a także narzędzi wykorzystywanych do analizy tekstury kosmetyków.

W kontekście testowania produktów kosmetycznych pod względem doznań sensorycznych najczęściej wybieraną metodą jest testowanie na ślepo z udziałem grup fokusowych, na które wskazało 46 proc. respondentów. Nieco mniej popularnym podejściem jest analiza ekspercka – tę metodę preferuje 29 proc. ankietowanych. Z kolei analiza ilościowa z wykorzystaniem opisowych metod statystycznych została wybrana przez 25 proc. respondentów.

Jeśli chodzi o narzędzia służące do oceny tekstury kosmetyków, największą popularnością cieszy się analiza sensoryczna prowadzona przez panel ekspertów, którą wskazało 45 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się metody instrumentalne, takie jak reometria i mikroskopia, wybierane przez 34 proc. respondentów. Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w reometrii jest reometr, czyli urządzenie mierzące, jak substancja reaguje na siły ścinające lub naprężenia. Dzięki temu można określić, czy dany produkt jest bardziej płynny, czy gęsty, jak łatwo rozprowadza się po skórze oraz jak zmienia swoją konsystencję pod wpływem temperatury lub nacisku.

W przemyśle kosmetycznym stosuje się różne techniki mikroskopowe, w tym mikroskopię optyczną (używaną do badania struktury emulsji, rozkładu cząstek i ich interakcji w produktach takich jak kremy czy mleczka) elektronową (SEM, TEM - pozwalającą na bardzo dokładne badanie powierzchni kosmetyków i cząsteczek aktywnych, np. pigmentów w kosmetykach kolorowych), oraz konfokalną (stosowaną m.in. do analizy penetracji składników kosmetycznych w głąb skóry).

Opinie konsumentów jako narzędzie do oceny tekstury uznało za istotne jedynie 21 proc. uczestników badania. Wyniki ankiety wskazują na silne zaufanie producentów kosmetyków do metod eksperckich i testów grupowych. Chociaż analizy ilościowe i opinie konsumentów również odgrywają rolę w procesie oceny sensorycznej, to jednak wciąż ustępują bardziej specjalistycznym metodom pomiarowym i testom panelowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
13.02.2025 14:33
AI w logistyce: pracownicy GXO zaczynają studia z inżynierii robotyki
Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencjiGXO Logistics

Dwóch pracowników GXO będzie zdobywać cenne umiejętności w zakresie robotyki, sztucznej inteligencji i programowania podczas trzyipółletnich studiów na Uniwersytecie Cranfield.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, uczestniczy w pierwszych w Wielkiej Brytanii studiach z inżynierii robotyki, które rozpoczynają się na Uniwersytecie Cranfield, gdzie dwóch pracowników GXO dołącza do grupy studentów tego krytycznego dla branży obszaru. 

GXO jest jednym ze 100 największych pracodawców w Wielkiej Brytanii, zatrudniającym ponad 1,5 tys. studiujących pracowników, którzy uzupełniają wiedzę akademicką praktycznym doświadczeniem zdobywanym w pracy magazynowej, transportowej i biurowej.

Udział w studiach ma kluczowe znaczenie ze względu na znaczący rozwój robotyki na rynku brytyjskim. Eksperci prognozują, że przychody z robotyki osiągną 2,15 mld dolarów w 2025 roku, z czego 1,9 mld dolarów przypadnie na rynek robotyki usługowej w Wielkiej Brytanii, obejmujący sektor logistyczny, wnosząc do brytyjskiej gospodarki nawet 180 mld funtów w ciągu następnej dekady.

GXO znajduje się w czołówce firm wykorzystujących robotykę i automatyzację do napędzania innowacji i przekształcania logistyki i łańcuchów dostaw na całym świecie. 

Połączenie robotyki, automatyzacji i sztucznej inteligencji już teraz zwiększa produktywność, odpowiada na wyzwania związane z pracowników i tworzy bardziej atrakcyjne, bezpieczne miejsca pracy w sektorze logistycznym. Z obserwacji GXO wynika, że pracownicy wspierani przez roboty osiągają już nawet 6-krotną poprawę produktywności. Jednak wdrażanie takich technologii i wykorzystanie ich pełnego potencjału wymaga zespołów wykwalifikowanych i przeszkolonych w zakresie robotyki i automatyzacji.

Robotyka, automatyzacja i sztuczna inteligencja odegrają kluczową rolę w zwiększaniu produktywności i globalnej konkurencyjności Wielkiej Brytanii, dlatego z dumą wspieramy pierwszy kierunek studiów w dziedzinie robotyki na Uniwersytecie Cranfield – skomentował Gavin Williams, dyrektor zarządzający GXO na Wielką Brytanię i Irlandię. – Sektor logistyczny na całym świecie przechodzi transformację technologiczną. Naszą ambicją jest wykorzystanie tego, co najlepsze w automatyce, robotyce i sztucznej inteligencji, aby zapewnić większą produktywność naszym klientom w Wielkiej Brytanii, a do tego potrzebujemy wykwalifikowanych pracowników, którzy będą potrafili wykorzystać tę technologię.

Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencji. Program studiów został opracowany we współpracy z wiodącymi firmami zajmującymi się robotyką – trzyipółletnie studia łączą wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem, wyposażając praktykantów w wiedzę specjalistyczną w zakresie projektowania, rozwoju i konserwacji systemów zrobotyzowanych niezbędnych dla szybko rozwijającego się, napędzanego technologią sektora logistycznego.

Robotyka i sztuczna inteligencja stają się integralną częścią naszego codziennego życia, zwiększając zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą kształtować przyszłość tej szybko rozwijającej się branży – powiedziała dr Rebecca Raper, wykładowca robotyki na Uniwersytecie Cranfield i kierownik studiów. – Pracodawcy potrzebują osób posiadających nie tylko silną wiedzę inżynieryjną i techniczną, ale także dogłębne zrozumienie interakcji robotów z szerszymi systemami i ludźmi. Ta nowa praktyka zawodowa ma na celu wyposażenie studentów w dokładnie te umiejętności, co czyni ją ekscytującą i cenną okazją zarówno dla praktykantów, jak i przemysłu.

Zaangażowanie GXO we wspieranie kariery pracowników wykracza poza studia i praktyki zawodowe. 1,5 tys. pracowników GXO w Wielkiej Brytanii i Irlandii, czyli 3,4 proc. całego zespołu, bierze udział w różnych formach „nauki i zarabiania” w różnych formach rozwoju obejmujących logistykę, inżynierię, analizę danych i zarządzanie. W ciągu najbliższych kilku lat GXO zobowiązuje się do zapewnienia, że liczba ta osiągnie 5 proc.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 17:53