Personalizacja została ogłoszona w mediach jednym z największych trendów beauty w 2019 roku. Na Personalized Beauty Summit określono główne impulsy, które prowadzą do nadawania produktom i usługom w branży kosmetycznej indywidualnego charakteru.
Indywidualne doświadczenie
Konsument coraz bardziej odchodzi od podejścia "jeden rozmiar dla wszystkich". Preferuje produkty i usługi dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb, poszukuje personalizacji doświadczeń w swoim codziennym życiu.
Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Marcin Pilarz, prezes Talkin Things, która opracowuje inteligentne opakowania w oparciu o takie czynniki, jak np. wcześniejsze zachowanie w sklepie.
Agustina Sartori, dyrektor generalna i założycielka GlamST, łączy technologię sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej i Machine Learning, aby umożliwić konsumentom sprawdzenie przed zakupem jak dany produkt na nim wygląda.
E-commerce i nie tylko
Dzięki młodym konsumentom nazywanym Millenialsami, wymagającym wygody i natychmiastowej informacji, kanały cyfrowe i modele biznesowe D2C stanowią idealną platformę do personalizacji.
Jay Hack z Mira. Tu sztuczna inteligencja używa wizji komputerowej i algorytmów, aby kierować konsumentami i wykorzystać zaangażowanie e-commerce w branży beauty.
Francisco Gimenez z eSalon stworzył w pełni spersonalizowaną farbę do włosów, która jest dostarczana bezpośrednio do klientów wraz z indywidualną instrukcją.
Badania naukowe
Postępy w badaniach genomicznych i badaniach nad zdrowiem skóry umożliwiają zalecenie i sformułowanie w pełni dopasowanych rozwiązań kosmetycznych w oparciu o rolę biomarkerów i czynników środowiskowych w reakcji danej osoby na składniki kosmetyków.
Raya Khanin z Lifenome wykorzystuje wiedzę pochodzącą z tysięcy badań naukowych na temat osobistych predyspozycji skóry i włosów konsumentów do wyboru optymalnego schematu pielęgnacji tych obszarów. Z kolei Jason Harcup z Unilever bada, w jaki sposób wpływ środowiska i stylu życia na DNA można wykorzystać do tworzenia spersonalizowanych formuł.
Postęp technologiczny
Nowoczesne osiągnięcia technologiczne, takie jak inteligentne urządzenia diagnostyczne, umożliwiają gromadzenie danych na dużą skalę i analizę indywidualnych parametrów konsumenta.
Sergio Rattner z FitSkin dostarcza obrazowanie i analizę, aby zmierzyć rozmiar i wygląd porów, cienkich linii, zmarszczek i poziomów nawilżenia - wszystko za pomocą urządzenia, które podłącza się do iPhone'a.
Ming Zhao z Proven opracowuje specjalne algorytmy, aby stworzyć indywidualne schematy pielęgnacji skóry oparte na unikalnym typie skóry klienta, wykorzystując dane z recenzji produktów, składników i naukowe.