StoryEditor

Najważniejsze trendy spersonalizowanej urody w 2019 roku

Przyszłość sektora beauty to personalizacja, dlatego firmy nie mogą pozostawać w tyle z dostosowaniem swoich produktów do indywidualnych oczekiwań klientów. Jakie mechanizmy napędzają spersonalizowany trend kosmetyczny?

Personalizacja została ogłoszona w mediach jednym z największych trendów beauty w 2019 roku. Na Personalized Beauty Summit określono główne impulsy, które prowadzą do nadawania produktom i usługom w branży kosmetycznej indywidualnego charakteru. 

Indywidualne doświadczenie

Konsument coraz bardziej odchodzi od podejścia "jeden rozmiar dla wszystkich". Preferuje produkty i usługi dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb, poszukuje personalizacji doświadczeń w swoim codziennym życiu.

Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Marcin Pilarz, prezes Talkin Things, która opracowuje inteligentne opakowania w oparciu o takie czynniki, jak np. wcześniejsze zachowanie w sklepie.

Agustina Sartori, dyrektor generalna i założycielka GlamST, łączy technologię sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej i Machine Learning, aby umożliwić konsumentom sprawdzenie przed zakupem jak dany produkt na nim wygląda.

E-commerce i nie tylko

Dzięki młodym konsumentom nazywanym Millenialsami, wymagającym wygody i natychmiastowej informacji, kanały cyfrowe i modele biznesowe D2C stanowią idealną platformę do personalizacji.

Jay Hack z Mira. Tu sztuczna inteligencja używa wizji komputerowej i algorytmów, aby kierować konsumentami i wykorzystać zaangażowanie e-commerce w branży beauty. 

Francisco Gimenez z eSalon stworzył w pełni spersonalizowaną farbę do włosów, która  jest dostarczana bezpośrednio do klientów wraz z indywidualną instrukcją.
 

Badania naukowe

Postępy w badaniach genomicznych i badaniach nad zdrowiem skóry umożliwiają zalecenie i sformułowanie w pełni dopasowanych rozwiązań kosmetycznych w oparciu o rolę biomarkerów i czynników środowiskowych w reakcji danej osoby na składniki kosmetyków.

Raya Khanin z Lifenome wykorzystuje wiedzę pochodzącą z tysięcy badań naukowych na temat osobistych predyspozycji skóry i włosów konsumentów do wyboru optymalnego schematu pielęgnacji tych obszarów. Z kolei Jason Harcup z Unilever bada, w jaki sposób wpływ środowiska i stylu życia na DNA można wykorzystać do tworzenia spersonalizowanych formuł.
 

Postęp technologiczny

Nowoczesne osiągnięcia technologiczne, takie jak inteligentne urządzenia diagnostyczne, umożliwiają gromadzenie danych na dużą skalę i analizę indywidualnych parametrów konsumenta.

Sergio Rattner z FitSkin dostarcza obrazowanie i analizę, aby zmierzyć rozmiar i wygląd porów, cienkich linii, zmarszczek i poziomów nawilżenia - wszystko za pomocą urządzenia, które podłącza się do iPhone'a.

Ming Zhao z Proven opracowuje specjalne algorytmy, aby stworzyć indywidualne schematy pielęgnacji skóry oparte na unikalnym typie skóry klienta, wykorzystując dane z recenzji produktów, składników i naukowe.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.06.2024 07:55
Hebe wprowadza status klienta VIP w programie lojalnościowym My Hebe
Status my hebe Standard i status my hebe VIP, który uprawnia do uzyskania dodatkowych korzyści, zostaną wprowadzone do regulaminu programu lojalnościowego My Hebe 25 czerwca 2024 r.fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Hebe wprowadziła zmiany w swoim programie lojalnościowym ustanawiając status klienta VIP, który daje uczestnikowi dodatkowe przywileje i korzyści.

Sieć Hebe poinformowała o zmianach w swoim programie lojalnościowym My Hebe. Najważniejsze dotyczą ustanowienia statusu Standard i VIP. Ten drugi powoduje, że klient otrzymuje wiele dodatkowych korzyści.

Status My Hebe Standard klient otrzymuje po prawidłowej rejestracji do programu przez wypełnienie formularza. Status VIP może osiągnąć po spełnieniu dodatkowych warunków, czyli zebraniu 20 punktów (diamentów) na Karcie My Hebe w ciągu następujących po sobie 365 dni. Wartość jednego diamentu to 25 zł wydane w drogerii  stacjonarnej lub internetowej Hebe.

Za nadanie status VIP Hebe pobiera jednorazowo 20 punktów z karty uczestnika.  Status VIP przedłuża się automatycznie po 365 dniach. Uczestnik musi mieć wówczas na swoim koncie minimum 20 punktów. Nie są one już pobierane przez organizatora za przedłużenie statusu VIP.

Status my hebe VIP uprawnia do korzystania ze wszystkich korzyści związanych z uczestnictwem w programie lojalnościowym. Osoba posiadająca taki status otrzymuje:

  • bezpłatną dostawę produktów kupionych online w Hebe za minimum 15 zł;
  • rabat 10 proc. na wszystkie produkty „Hebe Professional”, czyli produkty marki własnej Hebe od ceny dostępnej dla uczestników programu lojalnościowego;
  • bon rabatowy urodzinowy na zakupy w Hebe w dniu rocznicy urodzin
  • możliwość wymiany diamentów (punktów) na kupony (wartość punktowa kuponu odpowiada liczbie diamentów (punktów), które można wymienić na dany kupon, sposób wymiany opisany jest odrębnie w § 9 regulaminu);
  • bierze udział w specjalnych promocjach i ofertach dedykowanych wyłącznie dla uczestników posiadających status my hebe VIP;
  • może korzystać z darmowych konsultacji z ekspertami dotyczącymi produktów oferowanych przez Hebe;
  • otrzymuje dostęp do porad i warsztatów online dotyczących kosmetyków, w tym nowości kosmetycznych.

Część z tych korzyści nie jest jednak dostępna w przypadku produktów, które pochodzą z oferty partnerów Hebe, czyli zewnętrznych firm sprzedających na hebe.pl w ramach marketplace.  

Zmiany w regulaminie programu My Hebe wejdą w życie 25 czerwca 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 07:22