Sieć handlowa Lidl wprowadza torby zakupowe wielokrotnego użytku oznaczone certyfikatem Blue Angel. Są one wykonane z materiałów w 80 proc. pochodzących z recyklingu i w 100 proc. nadają się do przetworzenia ponownie.
Lidl podaje, że dzięki zmianom toreb wspólnie ze swoimi klientami ograniczy zużycie plastiku aż o 2000 ton rocznie. To kolejny krok sieci w drodze do gospodarki obiegu zamkniętego i realizacji przyjętych zobowiązań w zakresie redukcji plastiku w ramach strategii REset Plastic.
Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka Lidl Polska podkreśliła w komunikacie spółki, że w ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb. – To ogromna ilość plastiku. Korzystając z toreb wiele razy jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć jego wolumen. Lidl Polska już eliminuje plastik w opakowaniach produktów marek własnych oraz pracuje nad tym aby wszystkie te opakowania nadawały się do recyklingu. Kolejnym, istotnym krokiem są właśnie zmiany w zakresie toreb na zakupy – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz.
Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Grupa opracowała całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację.