Electronic Shelf Label (ESL) w Lidlu wyglądają jak tradycyjne etykiety z cenami. Jednak z bliska widać, że są one niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie. Na razie funkcjonują w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Lidl planuje wyposażyć w nie kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie.
Elektroniczne cenówki, czyli system ESL jest bezpośrednio połączony z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym.
– Dzięki tej automatyzacji zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, co sprawia, że procesy są bardziej wydajne i kosztują mniej. Znaczna oszczędność papieru to także mniejsze obciążenie dla środowiska. Co więcej pracownicy nie muszą wymieniać cenówek i mogą dzięki temu poświęcać więcej czasu na inne czynności w sklepie – czytamy w komunikacie sieci Lidl Polska .
Sieć wyjaśnia, że rozwiązanie jest przydatne zwłaszcza w przypadku części grup asortymentowych, które charakteryzują się dużą dynamiką zmian poziomu cen, czyli owoców i warzyw oraz oferty związanej z czasowymi akcjami.
– Dzięki ESL w przyszłości będzie można dostosować cenówki jeszcze łatwiej i szybciej oraz wyeliminować potencjalne ryzyko błędnej lub nieaktualnej informacji o produkcie, związanej m.in. z krajem pochodzenia, ceną lub innymi walorami produktu – podsumowuje Lidla Polska.
.