StoryEditor

L’Oréal zgłasza patent na wegańską szminkę

Nowa, wegańska formuła pomadki, opatentowana przez L‘Oreal, może być kolejnym przełomem w kosmetologii. / Andriyko Podilnyk via Unsplash
Międzynarodowy lider branży kosmetycznej L’Oréal opracował formułę pomadki, która może być wykonana przy użyciu minimalnej lub zerowej zawartości składników pochodzenia zwierzęcego i wosku pszczelego. Firma sugeruje, że można jej używać do tworzenia kolorowych i niekolorowych zestawów do pielęgnacji ust. Patent został zgłoszony pod numerem WIPO International Patent No. WO/2023/278383​​.

W swoim międzynarodowym patencie L’Oréal oświadcza, że formuła pomadki zawiera co najmniej jeden naturalny olej, jeden wosk z alkoholem tłuszczowym i cząsteczki co najmniej jednego wypełniacza. Co ważne, stwierdzono, że bezwodną mieszankę – którą można wykorzystać do produkcji kolorowej szminki lub bezbarwnych, nawilżających, lub ochronnych balsamów do ust – można stworzyć przy użyciu minimalnej ilości składników pochodzenia zwierzęcego lub zupełnie bez nich.

Międzynarodowy dokument szczegółowo opisał złożoność zastąpienia składników pochodzenia zwierzęcego i wosku pszczelego przy jednoczesnym zachowaniu pożądanych właściwości sensorycznych pomadek. L‘Oréal twierdzi, że wiele pomadek zawiera składniki pochodzenia zwierzęcego lub wosk pszczeli, aby uzyskać „pożądaną teksturę”. Bez tych składników, według potentata, trudno jest uzyskać konsystencję, która jest pożądana przez konsumentów. Jedną z części kompozycji opatentowanej formuły jest naturalny olej, który można odzyskać lub wyekstrahować z żywności, na przykład oliwa z oliwek, olej z awokado, olej sezamowy, olej morelowy, olej sojowy, olej jęczmienny lub olej szafranowy.

Taki naturalny olejek jest obecny w kompozycji w ilości 20-60% wagowych, idealnie pomiędzy 32-38% wagowych. Opcjonalnie można również dodać dodatkowe olejki, takie jak olejki lotne lub nielotne; najlepiej oleje silikonowe lub estry, które działały jako dodatkowe oleje. Inną ważną częścią kompozycji jest wosk z alkoholi tłuszczowych, który może być nasycony lub nienasycony, liniowy lub rozgałęziony, i obecny w ilości pomiędzy 1-15% wagowych końcowej formuły, idealnie 2-8%. Kompozycja pomadki do ust zawierała również cząsteczki wypełniacza, sferyczne lub blaszkowate, najlepiej pochodzenia naturalnego, takie jak celuloza, wypełniacze skrobiowe lub mineralne. Firma stwierdziła, że te wypełniacze powinny występować w ilości 0,25-10% wagowych w końcowej formule, najlepiej między 0,5-7% wagowych.

Co ważne, ta wegańska formuła pomadek może również zawierać barwniki do tworzenia kolorowych pomadek, a nie tylko bezbarwnych balsamów, które zapewniają nawilżenie lub ochronę. Firma podała, że środki barwiące zostały wybrane spośród barwników, w tym pigmentów perłowych i barwników rozpuszczalnych w tłuszczach, które dają odpowiednio intensywne napigmentowanie przy udziale w masie końcowej w ilości 1-30% wagowych ostatecznej formuły, najlepiej 8-16%. 

L‘Oréal oświadczył, że jego wynalazek może ostatecznie zostać wykorzystany do opracowania kilku produktów do ust, w tym szminek, pomadek ochronnych, tintów, błyszczyków i innych kosmetyków kolorowych.

Czytaj także: Rynek kosmetyków wegańskich wzrośnie o blisko 6 mln dolarów w latach 2023-2027

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.12.2024 14:47
ID Logistic: Wysokie koszty barierą we wdrażaniu AI w logistyce kontraktowej
fot. Shutterstock

Ponad połowa firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej, dostrzega w AI narzędzie do usprawnienia operacji, a 40 proc. zwraca uwagę na możliwość obniżenia wydatków – wynika z najnowszego raportu ID Logistics „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?”. Mimo to, jedynie co piąta firma aktywnie korzysta z rozwiązań opartych na AI, głównie ze względu na wysokie koszty wdrożeń, które dla 55 proc. respondentów stanowią główną barierę.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wykorzystuje tylko 21 proc. badanych firm. Wśród aktywnie wykorzystujących tę technologię dominują przedstawiciele sektora e-commerce (28 proc. firm z tej branży). Do wdrażania tej technologii bardziej skłonne są też przedsiębiorstwa, które osiągnęły w 2023 roku przychody powyżej 20 mln zł, a swoją działalność prowadzą w Polsce i Unii Europejskiej (33 proc.).

Korzyści z wdrażania AI

Zdaniem większości ankietowanych przedstawicieli firm, wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest warunkiem decydującym o ich przetrwaniu na rynku. Co trzeci pytany uważa jednak, że firma, w której pracuje powinna stale inwestować w oparte o tę technologię rozwiązania, ponieważ redukują one koszty operacyjne firmy.

– Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, wywierając znaczący wpływ na wszystkie sektory gospodarki, w tym także logistykę. Dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, firmy mogą uzyskać wyraźny wzrost efektywności operacyjnej. Takie oczekiwania widzimy także w odpowiedziach respondentów biorących udział w badaniu na potrzeby naszego raportu. Jednocześnie, kluczowe dla logistyki jest wprowadzanie niezawodnych rozwiązań, które gwarantują stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw – komentuje Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska.

Jak wynika z odpowiedzi przedstawicieli branż badanych na potrzeby raportu, najważniejszą korzyścią płynącą z wdrażania sztucznej inteligencji jest przyspieszenie procesów (57 proc.) oraz redukcja kosztów (40 proc.). Taka automatyzacja powtarzalnych zadań pozwala firmom na efektywniejsze zarządzanie zasobami, wpływając na poprawę wydajności operacyjnej. Dodatkowo, 37 proc. przedsiębiorstw widzi duży potencjał AI w optymalizacji ich logistyki. Do innych zalet wdrożeń AI zaliczają się dokładniejsze statystyki i raportowanie (32 proc.), zmniejszenie liczby błędów (31proc.), zwiększenie bezpieczeństwa (22 proc.) oraz lepsze pozyskiwanie danych (22 proc.).

Co hamuje wdrażanie AI?

Wysokie koszty są największą barierą we wdrażaniu AI dla 55 proc. przedsiębiorstw biorących udział w badaniu. Wydatki często wiążą się z koniecznością modernizacji istniejącej infrastruktury oraz integracji nowych rozwiązań z aktualnymi procesami.

39 proc. firm ma problem z implementacją AI w dotychczasowych strukturach operacyjnych.

44 proc. respondentów wyraża obawy związane ze zbyt szybkim rozwojem sztucznej inteligencji. Taki pogląd podzielają badani, z wszystkich branż, niezależnie od wielkości firmy czy rynku, w którym działają. Niepewność rodzi w nich wpływ AI zarówno na przyszłość zatrudnienia, jak i w kontekście długofalowych konsekwencji wdrożeń.

Raport "Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?" został zrealizowany na zlecenie ID Logistics, w trzecim kwartale 2024 roku, przez agencję badawczą K+ Research by Insight Lab. Projekt został przeprowadzony z wykorzystaniem triangulacji metod badawczych. W jego ramach zrealizowano badania ilościowe oraz jakościowe klientów B2B metodą ankiety telefonicznej wspomaganej komputerowo (CATI). W badaniu ilościowym wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej. Dobór próby badawczej miał charakter losowo-kwotowy. Założenie kwot dotyczyło branży oraz zakresu obowiązków respondentów w ramach firmy, w której pracują.

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,75 mld EUR w 2023 r. ID Logistics zarządza 400 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zespół ID Logistics tworzy 38 000 pracowników.  

ID Logistics Polska S.A. specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla branży retail, FMCG, e-commerce, beauty, fashion i dóbr luksusowych. Zarządza obecnie 29 centrami logistycznymi i 14 centrami przeładunkowymi, o powierzchni magazynowej ponad 1,2 mln mkw., przeznaczonej dla realizacji projektów: B2B, e-commerce oraz multichannel.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Osmo wprowadza rewolucję w walce z podróbkami dzięki sztucznej inteligencji — robotycznemu "nosowi"
Dzięki precyzyjnej technologii opartej na analizie chemicznej i ogromnych zbiorach danych, nowatorskie urządzenia mogą zrewolucjonizować proces weryfikacji autentyczności produktów.DALL-E

Firma Osmo, specjalizująca się w cyfrowej olfaktometrii, zaprezentowała innowacyjne sensory zapachowe oparte na sztucznej inteligencji. Nowa technologia pozwala z niespotykaną precyzją wykrywać autentyczność produktów, co może zrewolucjonizować globalne łańcuchy dostaw.

Osmo połączyło zaawansowane chemiczne sensory z algorytmami sztucznej inteligencji, które zostały przeszkolone na ogromnych zestawach danych. Dzięki temu sensory potrafią rozpoznać subtelne wzorce zapachowe, ignorując jednocześnie zapachy tła. W praktyce oznacza to możliwość udzielania jednoznacznych odpowiedzi na pytania o autentyczność produktu. Technologia ta jest szczególnie przydatna w czasach, gdy rynek boryka się z ogromną skalą podróbek – według danych OECD, podróbki stanowią nawet 3,3 proc. globalnego handlu.

Zastosowanie sensorów Osmo w łańcuchach dostaw detalistów może znacząco usprawnić procesy autentykacji. Urządzenia te pozwalają na szybkie i niezawodne potwierdzenie oryginalności produktów, co minimalizuje ryzyko pomyłek i strat finansowych. “Nasze sensory AI działają tam, gdzie tradycyjne metody zawodziły. Pomagają zarówno firmom, jak i klientom upewnić się, że otrzymują to, za co płacą i na co zasługują” – podkreśla Alex Wiltschko, CEO i założyciel Osmo.

Technologia Osmo wyróżnia się możliwością identyfikacji unikalnych „chemicznych odcisków palców” produktów, co pozwala wykrywać odchylenia od oczekiwanych składów chemicznych. Sensory są zaprojektowane tak, aby dostosowywać się do różnych środowisk i spełniać specyficzne standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu mogą być wykorzystywane nie tylko do walki z podróbkami, ale również do identyfikacji zanieczyszczonych lub niebezpiecznych materiałów. Rozwiązania takie mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki chronione są zarówno marki, jak i konsumenci.

Czytaj także: EUIPO: połowa Polaków i Polek ma problem z odróżnieniem podrobionego produktu od oryginału

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 21:09