L’Oréal, Meta i francuska szkoła biznesu HEC Paris łączą siły, aby uruchomić program akceleracji startupów poświęcony kreatywności w Metaverse. Program będzie wspierał co najmniej pięć startupów specjalizujących się w produkcji 3D, rozszerzonej rzeczywistości (AR), wirtualnej rzeczywistości (VR), rzeczywistości mieszanej, tworzeniu awatarów, przenośności w user experience, ekonomii tokenów lub innych tematach związanych z Metaverse i Web3 (nie muszą być konkretnie związane z branżą kosmetyczną.)
Tego lata francuski konglomerat kosmetyczny wyznaczył Camille Kroely na nowo utworzoną rolę szefa metaverse i oficera Web3. Częścią jej kompetencji jest przyglądanie się, jak odpowiedzialnie wchodzić w przestrzeń wirtualną. „Naszą rolą jako numeru jeden w dziedzinie piękna jest upewnienie się, że pozostajemy wierni naszym zobowiązaniom i podstawowym wartościom”, mówi Kroely, zauważając na przykład, że Nyx wybrał w ramach swoich projektów blockchain Ethereum, ponieważ zużywa mniej energii niż niektóre alternatywy. Ma również nadzieję na rozszerzenie istniejących technologii na tę nową przestrzeń. W 2018 roku L’Oréal przejął firmę kosmetyczną AR Modiface. W 2021 r. L’Oréal i Meta (wtedy Facebook) ogłosiły integrację platformy, która wykorzystała Modiface, aby wprowadzić na Instagram przymiarki makijażu oparte na AR.
„Jesteśmy przekonani, że przejęcie Modiface daje przewagę konkurencyjną, gdy wejdziemy w Web3 i Metaverse” – mówi Kroely. Niektórzy sceptycy uważają, że szum wokół NFT i wszystkiego, co dotyczy Web3, zanika po krachu kryptowalut na początku bieżącego roku. Jednak marki modowe, luksusowe i kosmetyczne nadal inwestują w nowe projekty. Należąca do LVMH marka luksusowych bagaży, Rimowa, zaprezentowała nową współpracę z należącym do Nike startupem Rtfkt zajmującym się modą cyfrową. W zeszłym tygodniu Farfetch zaprezentował osiem startupów wybranych do własnego akceleratora, zaprojektowanego, aby pomóc w skalowaniu luksusowej mody w technologiach Web3 i Metaverse.
Czytaj także: Dove wprowadza swoją kampanię kosmetyczną Real Beauty do Metaverse