Prelegenci podkreślili, że rośnie znaczenie omnichannel, a co za tym idzie, każda ścieżka zakupowa klienta powinna być bardzo istotna dla sieci handlowej. – Chodzi o to, aby doświadczenie każdego klienta było jak najlepsze – powiedział Adam Adamczyk.
Krzysztof Romanowski podkreślił, że dziś zacierają się różnice między kanałami sprzedaży i dystrybucji. Dynamicznie wzrasta również wykorzystanie urządzeń mobilnych do robienia zakupów. Zmieniają się również oczekiwania klientów. – Dzisiaj oferta powinna być dopasowana do odbiorcy, unikalna. Firmy chcą się wyróżnić czymś wyjątkowym na rynku. Wiele mówi się również o IoT. To efekt tego, że wszystko dzieje się szybciej – powiedział Romanowski.
Prelegenci podkreślili, że aby odpowiedzieć na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów niezbędna jest odpowiednia infrastruktura technologiczna w firmie, która rozpościera się na trzy wymiary – system ERP, narzędzia do zarządzania danymi oraz rozwiązania do komunikacji z konsumentem. Przyznali również, że największym problemem implementacji odpowiednich rozwiązań są historyczne rozwiązania np. z zakresu retail merchendisingu, zarządzania magazynowego, zarządzania promocjami, które dodawane do zaimplementowanych już wcześniej rozwiązań nie współpracują ze sobą w odpowiedni sposób. Rozwiązaniem jest odpowiednie poukładanie poszczególnych elementów. – Handel oczekuje innowacyjności, ale pewne rozwiązania powinny być stałe. Dobry system ERP powinien działać przez ok. 10 lat, ale już narzędzia do zarządzania danymi ok. 3-4. Najczęściej zmieniają się rozwiązania do komunikacji z klientami. Zmiany w tym zakresie są w zasadzie permanentne – powiedział Adam Adamczyk.